Wednesday, August 5, 2015

​វិធី​បង្កើត​គម្រោង​អាជីវកម្ម​មួយ​ទំព័រ​


ការ​សរសេរ​គម្រោង​អាជីវកម្ម​ជា ​រឿង​ដ៏​លំបាក​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ចង់​បង្កើត​អាជីវកម្ម​ថ្មីថ្មោង។ ​​​ប្រសិន​បើ​អ្នក​ជំនួញ​ធំៗ​វិញ​ គម្រោង​អាជីវកម្ម​ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​​​យ៉ាង​ហ្មត់ចត់​ ច្រើន​ទំព័រ​ វិភាគ ​វាយ​តម្លៃ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​​មុន​នឹង​សម្រេច​ដាក់​ចេញ​ឲ្យ​អនុវត្ត​ដោយ​ ក្នុង​នោះ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ដែល​គេ​ឧស្សាហ៍​​​ឃើញ​ញឹកញាប់​ជាង​គេ​​​គឺ​ SWOT។ ​តែ​សម្រាប់​អ្នក​​ដែល​មាន​បង្កើត​អាជីវកម្ម​ផ្ទាល់​ខ្លួន​ ទ្រង់ទ្រាយ​តូច ​ឬ​លក្ខណៈ​គ្រួសារ​ ​មិន​ចាំ​ដល់​ថ្នាក់​លម្អិត​ពេក​នោះ​ទេ ​ត្រឹម​ ១ ​ទំព័រ​នេះ​ប្រហែល​ជា​អាច​ជួយ​អ្នក​បាន​ច្រើន​គួរ​សម​ហើយ។

​​សាក​ធ្វើ​តាម​ការ​ណែនាំ​នេះ​មើល៍!
១. ​ចាប់​ផ្ដើម​​ចេញ​ពី​ទស្សនវិស័យ​របស់​អ្នក៖ ​​ចាប់​ផ្ដើម​គិត​ពី​គម្រោង​របស់​អ្នក​ដោយ​រំពៃ​មើល​ឲ្យ​ដល់​លទ្ធផល​ ចុងក្រោយ។ ​​តើ​អ្នក​ចង់​បង្កើត​អាជីវកម្ម​សម្រាប់​លក់​បន្ត​ពេល​រីក​​ធំ​គួរ​សម ​ឬ​ចង់​ទុក​ជា​ការ​រកស៊ី​ត​កូន​​ត​ចៅ​ទៅ​មុខ​ទៀត? ​តើ​ទស្សនវិស័យ​ធំ​បំផុត​សម្រាប់​គោលដៅ​ចុងក្រោយ​អ្នក​ជា​អ្វី? ​វា​ជា​ការ​សំខាន់​ដែល​ត្រូវ​គិត​ដល់​ចំណុច​ចុងក្រោយ​ដែល​អ្នក​ចង់​បាន ​ដើម្បី​សង្ខេប​វា​ដាក់​ក្នុង​ក្រដាស។
២. ​បង្កើត​​របាយការណ៍​បេសកកម្ម​៖ ​​អ្នក​បាន​ដឹង​ថា​ អ្វី​ជា​ទស្សនវិស័យ​របស់​អ្នក​ហើយ ​ឥលូវ​ជា​ពេល​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ពិពណ៌នា​ថា ​ត្រូវ​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ដើម្បី​សម្រេច​វា​បាន​ផ្អែក​លើ​ធនធាន​ដែល​អ្នក​មាន។ ​​​​​​​របាយការណ៍​បេសកកម្ម​អាច​ជួយ​ដាស់តឿន​អ្នក​ថា ​អ្វី​ដែល​អ្នក​កំពុង​ធ្វើ​រាល់​ថ្ងៃ​អាច​ជួយ​សម្រេច​គោលដៅ​ធំ​ខាងមុខ។
​៣. ​រៀបរាប់​គោលបំណង​​តូចៗ៖ ​គិត​ដល់​គោលដៅ​តូចៗ​ដែល​អ្នក​ចង់​សម្រេច​នៅ​រយៈពេល​ជាក់​លាក់​ណាមួយ។ ​ឧទាហរណ៍​ដូចជា ​​នៅ​បី​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ​អ្នក​ចង់​បាន​ប៉ុន្មាន​ភាគរយ​នៃ​ចំណែក​ទីផ្សារ​ អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក? ​តើ​អ្នក​ចង់​​បាន​បុគ្គលិក​បន្ថែម​ប៉ុន្មាន​នាក់​​នៅ​ដំណាច់​ឆ្នាំ? ​នេះ​ជា​គោលដៅ​តូចៗ​ដែល​អាច​ជួយ​ដល់​​អ្នក​ក្នុង​ការ​ឈាន​ទៅ​កាន់​តែ​កៀក​ នឹង​គោលដៅ​ធំ។
៤. ​​បង្កើត​យុទ្ធសាស្ត្រ៖ ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ជា​អ្វី​ដែល​អ្នក​គ្រោង​នឹង​ធ្វើ​ដើម្បី​សម្រេច​គោលបំណង​ តូចៗ។ ​​តើ​អ្នក​មាន​គម្រោង​ទីផ្សារ​ដូចម្ដេច? ​​តើ​អ្នក​ចង់​លក់​ផលិតផល​ ឬ​សេវាកម្ម​ដោយ​វិធី​ណា? ​តើ​អ្នក​ចង់​ចំណាយ​ពេល​ប៉ុណ្ណា​ទៅ​លើ​ការ​ស្រាវជ្រាវ ​និង​អភិវឌ្ឍ? ​​តើ​យុទ្ធសាស្ត្រ​អ្វី​ខ្លះ​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ធ្វើ​ដើម្បី​សម្រេច​គោលបំណង​ តូចៗ​ដែល​អ្នក​បាន​សរសេរ? គិត​ដល់​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទាំង​នេះ​ មុន​នឹង​ដាក់​ចេញ​ផែនការ​សកម្មភាព។
៥. ​​​​​​​បង្កើត​ផែនការ​សកម្មភាព៖ ​អ្នក​មាន​គោលបំណង ​​មាន​យុទ្ធសាស្ត្រ​អស់​ហើយ​ ពេល​នេះ​​អ្វី​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ធ្វើ​​គឺ​គិត​ដល់​សកម្មភាព​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​ ​ប្រចាំ​សប្ដាហ៍​តូចៗ​សម្រាប់​សម្រេច​គោល​បំណង​តូចៗ ​និង​ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​គោលបំណង​ធំ។ ​តើ​អ្នក​ចង់​ទៅ​ផ្សព្វផ្សាយ​នៅ​កន្លែង​ណា​ដើម្បី​​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព? ​​តើ​​មាន​ការ​ដាក់​ប្រូមូស្សិន​អ្វី​ខ្លះ​នៅ​ពេល​ចាប់​ផ្ដើម ​ឬ​នៅ​ឱកាស​ពិសេស​ណាមួយ?
​ចំណុច​ដែល​ រៀបរាប់​ខាង​លើ​ ​គ្រាន់​តែ​ជា​ទុន​សម្រាប់​ឲ្យ​អ្នក​រិះគិត​ខ្លះ​ៗ ​មុន​នឹង​ឈាន​ដល់​ការ​​សម្រេច​ចិត្ត​​បើក​​អាជីវកម្ម​អ្វី​មួយ​ជា​ជាង​ការ​ លោត​​​ផ្លោះ​ទៅ​ធ្វើ​​ដោយ​មិន​បាន​ត្រៀម​ខ្លួន​អ្វី​ទាំង​អស់។ ​​មែនទែន​ទៅ​ ទោះ​​​បី​គម្រោង​អាជីវកម្ម​មួយ​សន្លឹក​នេះ​មិន​បាន​ជួយ​រៀបរាប់​ឲ្យ​បាន​ លម្អិត​គ្រប់​ចំណុចៗ​តូចៗ ​តែ​​​វា​អាច​ជួយ​​ជា​បច្ច័យ​ដ៏​ល្អ​មួយ​​ដល់​អ្នក​ដែល​មិន​​ធ្លាប់​មាន​បទ​ ពិសោធន៍​អាជីវកម្ម​អ្វី​សោះ៕

No comments:

Post a Comment