Wednesday, August 5, 2015

របៀប​សរសេរ​ផែនការ​អាជីវកម្ម​មួយ

How to write an effective business plan

 

 

 

 

មិន​មាន​ផែនការ​ដែល​បាន​សរសេរ​យ៉ាង​ល្អ​សម្រាប់​របស់​អ្នក មុខ​ជំនួញ មាន​ន័យ​ថា​អ្នក​បាន​គ្រោង​នឹង​បរាជ័យ. ដូច្នេះ​វា​ជា​ការ​សំខាន់​ណាស់​ដែល​អ្នក​ស្វែង​រក​របៀប​សរសេរ​ផែនការ​ អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​ដើម្បី​ការពារ​មុខ​ជំនួញ​របស់​អ្នក​ពី​លំហូរ​សាច់​ ប្រាក់​ក្នុង​ពូជពង្ស.
ស្វែងរក​ការ​សរសេរ​ផែនការ​អាជីវកម្ម​មួយ​គឺ​ជា​រឿង​ដ៏​ល្អ, វា​មាន​ន័យ​ថា​អ្នក​មាន​គំនិត​អាជីវកម្ម​មួយ​ដែល​អ្នក​គឺ​ជា​អ្នក​ត្រៀម​ ខ្លួន​ជា​ស្រេច​ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ដើម្បី​នាំ​យក​គំនិត​នេះ​ទៅ​រស់​នៅ ​និង​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រាក់​ចំណេញ​ពី​អាជីវកម្ម. ផែនការ​អាជីវកម្ម​មួយ​ដែល​ល្អ​គឺ​លក្ខណៈ​សម្រាប់​ការ​សម្រេច​បាន​នូវ​គោល​ដៅ ​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​នេះ.
ផែន​ការ​អាជីវកម្ម​អាច​ត្រូវ​បាន​គេ​មើល​ឃើញថា​ជា​គោលបំណង​និង​កម្មវត្ថុ ​បាន​ថ្លែង​ថា​អង្គការ​មួយ​ធ្វើការ​ជាមួយ​ដូច្នេះ​ដើម្បី​សម្រេច​បាន​នូវ​ គោល​ដៅ​របស់​អង្គការ​របស់​ខ្លួន. វិ​គី​ភី​ឌា​កំណត់​ផែន​ការ​អាជីវកម្ម​ជា​មួយ​សេចក្តី​ថ្លែង​ការ​ជា​ផ្លូវការ ​នៃ​គោល​ដៅ​អាជីវកម្ម, មូល​ហេតុ​ដែល​ពួក​គេ​គឺ​ទទួល​និង​ផែនការ​សម្រាប់​ការ​ឈាន​ដល់​ពួក​គេ​ជាមួយ​ នឹង​សេចក្តី​លំអិត​នៃ​អ្វី​ដែល​ត្រូវ​ការ​ចាំបាច់​ដើម្បី​សម្រេច​បាន​នូវ​ គោល​ដៅ​នេះ. វា​គឺ​ជា​សេចក្តី​ថ្លែង​ការណ៍​ច្បាស់លាស់​អំពី​ការ​ពិត​ណាស់​អាជីវកម្ម​មួយ​ នៃ​សកម្មភាព​និង​មិន​ត្រូវ​បាន​សរសេរ​ក្នុង 100 ទំព័រ​ដើម្បី​បង្ហាញ​ដល់​វិនិយោគិន​ដែល​អ្នក​បាន​ធ្វើ​ជា​ច្រើន​នៃ​ការ​ ស្រាវជ្រាវ​ដែល​ជា​វិនិយោគិន​ភាគ​ច្រើន​មិន​មាន​ពេល​វេលា​ដើម្បី​អាន​ការ​ សរសេរ​សំពីងសំពោង​កាន់តែ​ច្រើន​ណាមួយ.
ដូច្នេះ​អ្វី​ដែល​ច្បាស់​ថា​តើ​អ្នក​ចង់​ផែនការ​អាជីវកម្ម​នេះ​ដើម្បី​ សម្រេច​បាន​នូវ? តើ​អ្នក​ស្នើសុំ​ជំនួយ​ថវិកា? តើ​អ្នក​ត្រូវ​ការ​វិនិយោគិន​មក​លើ​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ភិ​បាល​ឬ​អ្នក​ប្រហែល​ជា ​ចង់​ផែនការ​មួយ​ដើម្បី​រក្សា​មុខ​ជំនួញ​របស់​អ្នក​នៅ​លើ​ផ្លូវ?
ប្រសិន​បើ​អ្នក​ត្រូវ​ការ​ស្នើសុំ​សំរាប់​ការ​ផ្តល់​មូលនិធិ​អ្នក​អាច​ មាន​ការ​ពន្យល់​ពី​របៀប​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ដែល​ត្រូវការ​ការ​ផ្តល់​មូលនិធិ​នេះ ​នឹង​អាច​សម្រេច​បាន​ប្រាក់​ចំណេញ​និង​ការ​បង់​ប្រាក់​មក​វិញ​បំណុល​របស់​ ខ្លួន​នៅ​ក្នុង​ពូជពង្ស.
ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត​ប្រសិន​បើ​អ្នក​ត្រូវ​ការ​សរសេរ​សម្រាប់​ការ​ប្រើ​ប្រាស់ ​របស់​អ្នក​វា​គឺជា​ការ​ពាក់ព័ន្ធ​អ្នក​សរសេរ​ផែនការ​អាជីវកម្ម​នេះ​នៅ​ ក្នុង​ជំហាន​ដោយ​ជំហាន​ប្រកប​ដោយ​ដូច្នេះ​អ្នក​នឹង​មិន​ជួប​បញ្ហា​បង្ហាញ​ ផែន​ការ​នេះ.

តើ​នរណា​ជា​អ្នក​រៀបចំ​ផែនការ​អាជីវកម្ម​មួយ?

សំណួរ​ដែល​មាន​អាជ្ញាធរ​មាន​សមត្ថកិច្ច​ក្នុង​ការ​សរសេរ​ផែនការ​ អាជីវកម្ម​មួយ​ដែល​បាន​កើតឡើង​ជា​ញឹកញាប់. គួរ​តែ​គ្រប់​គ្រង​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​នេះ​បាន​ផ្ដល់​ភារកិច្ច​ទៅ​ឱ្យ​ណា​មួយ​ នៃ​ការ​ផ្តល់​ការងារ​ដល់​បុគ្គលិក​របស់​ខ្លួន​ឬ​អ្នក​និពន្ធ​ដែល​មាន​ជំនាញ​ វិជ្ជាជីវៈ​មួយ​ដើម្បី​ធ្វើ​ការងារ? ណា​មួយ​នៃ​ជម្រើស​ដែល​អ្នក​បាន​អនុម័ត​នឹង​តម្រូវ​ឱ្យ​អ្នក​ធ្វើ​ឱ្យ​ទាន់​ សម័យ​ជាមួយ​នឹង​អ្នក​និពន្ធ​ព័ត៌មាន​គ្រប់​គ្រាន់​អំពី​ផែន​ការ​អាជីវកម្ម​ របស់​អ្នក​ដូច្នេះ​ពួកគេ​អាច​ធ្វើ​ការងារ​បាន​ល្អ​នៅ​ក្នុង​ការ​រៀប​ចំ​វា.
រឿង​មួយ​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​តែ​ទទួល​ក្នុង​ចិត្ត​នៅ​ពេល​ធ្វើ​ឱ្យ​ផែន​ការ​ អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​គឺ​ជា​ការ​ផ្លាស់​ប្តូ​រ​សេដ្ឋ​កិច្ច​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​ ទៅ​ជា​ឥទ្ធិពល​ដ៏​ខ្លាំង​បំផុត​នៅ​លើ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក. ប្រសិន​បើ​អ្នក​សរសេរ​ផែនការ​មួយ​ដោយ​គ្មាន​ការ​ទទួល​យក​កត់​សម្គាល់​មួយ​ អំពី​របៀប​ដែល​រហូត​មក​ដល់​ពេល​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេស​នេះ​អាច​ផ្លាស់​ប្តូ ​រ, អ្វី​គ្រប់​យ៉ាង​នឹង​ធ្លាក់​មក​លើ​អ្នក. បន្ទាប់​មក​ក៏, វា​នឹង​មាន​ការ​ខ្នះខ្នែង​ក្នុង​ការ​ស​ន្ម​ត់​ថា​ផែនការ​ដំបូង​របស់​អ្នក​ ទាំង​អស់​នឹង​ត្រូវ​បាន​ត្រឹមត្រូវ. វា​មិន​មែន​ជា​ដំណើរ​ការ​វិទ្យា​សា​ស្រ្ត.

ផែនការ​អាជីវកម្ម​មួយ​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​សាមញ្ញ​គួរ​តែ​រួម​បញ្ចូល​ដូច​ខាង​ក្រោម

សង្ខេប​ប្រតិបត្តិ

សេចក្ដី​សង្ខេប​ប្រតិបត្តិ​របស់​អ្នក​គឺ​ជា​ឱកាស​ដំបូង​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ តែ​ចាប់​យក​ការ​ប្រាក់​វិនិយោគិន​សក្តា​នុ​ពល​និង​គួរ​តែ​រួម​បញ្ចូល​របស់​ អ្នក

សេចក្តី​ថ្លែង​ការណ៍​បេសកកម្ម.

ពន្យល់​ពី​ព​ត៌​មាន​លំអិត​ជា​រៀងរាល់​នៃ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក. តើ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​ធ្វើ​បាន, តើ​វា​មាន​គម្រោង​អ្វី​ដែល​ប្រភេទ​នៃ​ការ​អតិថិជន​ក្នុង​ការ​បំពេញ, ចំណាយ​ពេល​របស់​អ្នក​ក្នុង​ការ​ពន្យល់​ទាំង​នេះ.

ព័​ត៌​មាន​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​របស់​អ្នក

ព័​ត៌​មាន​ដូច​ជា​ពេល​ដែល​ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង, ឈ្មោះ​និង​តួនាទី​នៃ​ស្ថាបនិក, ដែល​ជា​កន្លែង​ដែល​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​មាន​ទីតាំង​ស្ថិតនៅ​ត្រូវ​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​ នៅ​ទីនេះ.

ផលិតផល​ឬ​សេវា​បង្ហាញ.

ផ្តល់​ព័ត៌មាន​លម្អិត​នៃ​ផលិតផល​ដែល​បាន​ផលិត​ឬ​ប្រភេទ​នៃ​សេវា​បាន​បង្ហាញ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក.

ធ្វើ​ឱ្យ​សេចក្ដី​សង្ខេប​នៃ​ផែនការ​ពូជពង្ស​មួយ

នៅ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ប្រាំ​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ​ដែល​ជា​កន្លែង​ដែល​មុខ​ជំនួញ​របស់ ​អ្នក​នឹង​ត្រូវ​បាន? ពន្យល់​ពី​នេះ​នៅ​ក្នុង​ផែនការ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក.

ការ​ពិពណ៌នា​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន.

នេះ​គឺ​ជា​កន្លែង​ដែល​អ្នក​ផ្ដល់​ព​ត៌​មាន​នៅ​លើ​អ្វី​ដែល​ក្រុម​ហ៊ុន​ របស់​អ្នក​ធ្វើ, អ្វី​ដែល​ផ្នែក​នៃ​ប្រជាជន​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​នឹង​បម្រើ? អ្នក​ត្រូវ​បាន​គេ​គិត​ថា​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​លម្អិត​បន្ថែម​ទៀត​ដូច​ជា​ការ
1. បញ្ជាក់​ជា​សមាជិក​នៃ​ប្រជាជន​ដែល​មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​អនាគត​នៃ​ផលិតផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក.
2. ផ្តល់​ព័ត៌មាន​លម្អិត​នៃ​ធម្មជាតិ​នៃ​អាជីវកម្ម​និង​ការ​ចុះ​បញ្ជី​លើ​ទី​ផ្សារ​ត្រូវ​ការ​ថា​អ្នក​នឹង​ពេញ​ចិត្ត
3. បង្ហាញ​ពី​របៀប​ដែល​ផលិតផល​ឬ​សេវា​របស់​អ្នក​បំពេញ​បាន​តម្រូវ​ការ​ដែល​តម្រូវ​ឱ្យ​ពេញចិត្ត​នេះ.

វិភាគ​ទីផ្សារ

មូលដ្ឋាន​គឺ​ដើម្បី​កំណត់​ពី​ភាព​ទាក់ទាញ​នៃ​ទីផ្សារ​នេះ. ព​ត៌​មាន​លំអិត​ដើម្បី​រួម​បញ្ចូល​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​នេះ​រួម​បញ្ចូល​ទាំង

ការ​ពិពណ៌នា​ឧស្សាហកម្ម​និង​ទស្សន​វិស័យ

ផ្តល់​ព័ត៌មាន​លម្អិត​នៃ​ទំហំ​បច្ចុប្បន្ន​និង​អត្រា​កំណើន​ជា​ប្រវត្តិ​សា​ស្រ្ត​នៃ​ឧស្សាហកម្ម​របស់​អ្នក

ព័ត៌មាន​នៃ​ទំហំ​ទីផ្សារ​នេះ

ទំហំ​ទី​ផ្សារ​អាច​នឹង​ត្រូវ​បាន​វាយ​តំលៃ​ជា​មូលដ្ឋាន​លើ​ការ​លក់​នា​ ពេល​បច្ចុប្បន្ន​និង​នៅ​លើ​ការ​លក់​សក្តា​នុ​ពល​ប្រសិន​បើ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ ផលិត​ផល​នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ពង្រីក.

ព័ត៌មាន​ប្រាក់​ចំណេញ​លើ​ទីផ្សារ.

ក្រុម​ហ៊ុន​ផ្សេង​គ្នា​នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​ដែល​មាន​កម្រិត​ខុស​គ្នា​នៃ​ការ ​ទទួល​បាន​ប្រាក់​ចំណេញ​នោះ​ទេ​ប៉ុន្តែ​ដឹង​ថា​ប្រាក់​ចំណេញ​ជា​មធ្យម​មាន​ សក្តា​នុ​ពល​សម្រាប់​ទី​ផ្សារ​មួយ​ដែល​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ក្នុង​ការ​ព្យាករណ៍​ អំពី​របៀប​ដែល​ជួប​ការ​លំបាក​ឬ​ភាព​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ការ​រក​ប្រាក់ ​ចំណេញ​អាច​ជា.

អង្គការ​និង​គ្រប់គ្រង.

ព​ត៌​មាន​លំអិត​នៃ​ភាព​ជា​ម្ចាស់​របស់​ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក, រចនា​សម្ព័ន្ធ​របស់​អង្គការ​ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក, គុណវុឌ្ឍិ​សម្រាប់​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ភិ​បាល​នៃ​នាយក​និង​ក្រុម​គ្រប់​គ្រង​ របស់​អ្នក​ត្រូវ​បាន​ទម្រង់​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ផែន​ការ​អាជីវកម្ម​របស់​ អ្នក
អាជីវកម្ម​ទាំងអស់​មាន​របស់​ខ្លួន​នៅ​លើ​ប្រភេទ​នៃ​ការ​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ គ្រប់​គ្រង​ដូច្នេះ​វា​មិន​មែន​ពាក់ព័ន្ធ​ដែល​ខ្លួន​របស់​អ្នក​គួរ​តែ​មាន​ ការ akin ទៅ​អ្ន​​ក​ផ្សេង​ទៀត. មិន​ត្រូវ​ភ្លេច​ថា​ការ​គ្រប់គ្រង​ល្អ​គឺ​ជា​គន្លឹះ​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ភាព​ ជោគជ័យ​គួរ Torchlight ការ​សម្រេច​ចិត្ត​របស់​អ្នក​នៅ​លើ​ប្រភេទ​នៃ​បុគ្គលិក​ដែល​អ្នក​ចង់​ដំឡើង​ ការ​ជា​អ្នក​ចាត់​ការ​ទូទៅ​នៃ​ក្រុម​ហ៊ុន​របស់​អ្នក
ផ្តល់​ព័​ត៌​មាន​លម្អិត​ស្តី​ពី​នាយកដ្ឋាន​ឬ​ការបែងចែក​គ្នា. ព័ត៌មាន​នេះ​អាច​នឹង​ហាក់​ដូច​ជា​មិន​ចាំបាច់​ឱ្យ​អ្នក​នោះ​ទេ​ប៉ុន្តែ​វា​ គឺ​ជា​ការ​ចាំបាច់​ដល់​វិនិយោគិន​ដែល​នឹង​ត្រូវ​បាន​អាន​ផែន​ការ​អាជីវកម្ម​ របស់​អ្នក​ដូច​ដែល​ពួក​គេ​ចង់​ដឹង​ថា​អ្នក​ណា​ជា​អ្នក​ទទួល​ខុស​ហើយ​ហេតុ​ អ្វី​បាន​ជា​ពួក​គេ​គឺ​ជា​មនុស្ស​ដែល​ល្អ​បំផុត​ក្នុង​ការ​កាន់កាប់​ទីតាំង​ នោះ.

វាយ​តំលៃ S.W.O.T នេះ

ស្វែង​យល់​ពី​កត្តា​ខាងក្នុង​និង​ខាង​ក្រៅ​ដែល​អាច​ប៉ះ​ពាល់​ដល់​អាជីវកម្ម​របស់​អង្គការ. កត្តា​ផ្ទៃ​ក្នុង​នេះ​គឺ​ជា កម្លាំង និង ភាព​ទន់​ខ្សោយ ខាងក្នុង​អង្គការ. កត្តា​ខាង​ក្រៅ​គឺ​ជា ឱកាស និង ការ​គំរាម​កំហែង បទ​បង្ហាញ​ដោយ​បរិស្ថាន.
ដូច្នេះ​វា​ត្រូវ​បាន​គេ​និយាយ​ថា ប្រសិន​បើ​អ្នក​ដឹង​ថា​ខ្លួន​ឯង​និង​ខ្មាំង​ស​ត្រូវ​របស់​អ្នក​ដែល​អ្នក​អាច​នឹង​មួយ​រយ​ប្រយុទ្ធ​គ្មាន​ការ​ខាត​បង់​តែ​មួយ.
ដោយ​ដឹង​ថា SWOT របស់​អ្នក​នឹង​ជួយ​អ្នក​ក្នុង​ការ​កំណត់​ឱកាស​នៃ​ការរស់រាន​មានជីវិត​ដែល​មុខ​ជំនួញ​របស់​អ្នក​មាន.
កម្លាំង ក្នុង​ម៉ាទ្រីស​នេះ​តំណាង​ឱ្យ​លក្ខណៈ​នៃ​អាជីវកម្ម​ដែល​ផ្តល់​ជា​ប្រយោជន៍​ជាង​អ្នក​ផ្សេង​ទៀត​ដែល.
ភាព​ទន់​ខ្សោយ លក្ខណៈ​ដែល​ដាក់​អាជីវកម្ម​នៅ​គុណវិបត្តិ​មួយ​ដែល​ទាក់​ទង​នឹង​អ្នក​ដទៃ​ទៀត
ឱកាស​ការងារ ទាំង​នេះ​គឺ​ជា​ធាតុ​ដែល​អាជីវកម្ម​នេះ​អាច​ទាញ​យក​ប្រយោជន៍​របស់​ខ្លួន. ដូច្នេះ​អ្នក​ត្រូវ​ពិចារណា​អ្វី​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ? តើ​អង្គការ​របស់​លោក​មាន​ជំនាញ​ពិសេស​ដែល​អ្នក​ផ្សេង​ទៀត​មិន​មាន? តើ​មាន​គោល​ន​យោ​បាយ​របស់​រដ្ឋា​ភិ​បាល​មួយ​ដែល​ជួយ​ឱ្យ​អាជីវកម្ម​របស់​ អ្នក​ដែល​មិន​បាន​អនុគ្រោះ​អ្នក​ផ្សេង​ទៀត? ឧ​ទា​ហរ​ណ៏​គឺ​ជា​ពេល​ដែល​អ្នក​រីករាយ​ប៉ាតង់​នៅ​លើ​ផលិតផល​បង្កើត​សម្រាប់​ រយៈ​ពេល​មួយ​ចំនួន​នៃ​ពេល​វេលា.
ការ​គំរាម​កំហែង ធាតុ​ពិត​ណាស់​គឺ​បរិស្ថាន​ដែល​អាច​មាន​បញ្ហា​ឬ​គុណវិបត្តិ​ទៅ​នឹង​អាជីវកម្ម​មួយ.

ច្បាប់.

អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​មិន​អាច​ធ្វើ​ការ​ដោយ​គ្មាន​ច្បាប់​និង​គោល​ន​យោ​ បាយ​គ្រប់​គ្រង​ការ​ប្រ​ព្រឹ​ត្ដ​ដែល​អាជីវកម្ម​ក៏​ដូច​ជា​ការ​ការពារ​ អតិថិជន​និង​សិទ្ធិ. ពន្យល់​ពី​របៀប​ផលិត​ផល​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​របស់​អ្នក​នឹង​ផ្ដល់​គឺ​មិន​មែន​ជា ​ការ​ខុស​ច្បាប់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ឬ​បង្ក​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​អ្នក​ប្រើ ​និង​អតិថិជន​រំពឹង​ទុក.

សង្ឃឹម​ថា​នេះ​ជា​ម​គ្គុ​ទេស​ក៍​ការ​សរសេរ​ផែនការ​អាជីវកម្ម​មួយ​ដែល​អាច ​ជួយ​អ្នក​បាន​បង្កើត​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​និង​ជួយ​ឱ្យ​វា​រីក​ លូតលាស់​ដល់​កម្រិត​មួយ​ដែល​ខ្ពស់​ជាង​នេះ. តើ​អ្នក​បាន​បង្កើត​មួយ​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​នៅ​ឡើយ​ទេ? ប្រសិន​បើ​អ្នក​មិន​ធ្វើ​វា​នៅ​ខាង​ស្ដាំ​ទៅ​ឆ្ងាយ!
កំពូល​រូបថត​រូបភាព Condesign

No comments:

Post a Comment