វិធីសាស្ត្រ ៩យ៉ាង ដើម្បីបញ្ចុះបញ្ចូលអតិថិជនគ្រាក់ៗឱ្យទិញផលិតផលរបស់អ្នក!
ក្នុង នាមជាអ្នកលក់ ឬម្ចាស់អាជីវកម្មពិតណាស់គឺចង់លក់ទំនិញ ឬសេវាកម្មរបស់អ្នកឱ្យបានច្រើន ជាពិសេសគឺចង់ធ្វើម៉េចឱ្យអតិថិជនគ្រាក់ៗទិញទំនិញច្រើនៗពី អ្នក ហើយត្រលប់មកទិញទំនិញអ្នកម្ដងហើយម្ដងទៀត។ តាមពិតទៅ មានវិធីសាស្ត្រជាច្រើនដែលអាចជួយអ្នកបានជុំវិញបញ្ហានេះ។ ១) រៀបចំព័ត៌មានផ្សេងៗពាក់ព័ន្ធនឹងទំនិញ ឬសេវាកម្មរបស់អ្នកឱ្យបានត្រឹមត្រូវ (Prepare appropriate and clear description of the products or services you offer)៖ រាល់ព័ត៌មានពាក់ព័ន្ធនឹងផលិតផល និងសេវាកម្មរបស់អ្នកត្រូវរៀបចំឱ្យមានរបៀប ដើម្បីបង្ហាញទៅដល់អតិថិជនធំៗ។ នៅពេលដែលអ្នកមានព័ត៌មានច្រើន និងលម្អិតអំពីផលិតផលឬសេវាកម្មរបស់អ្នក នោះវានឹងជួយឱ្យអតិថិជនរបស់អ្នកងាយស្រួលធ្វើការសម្រេច ចិត្ត។ ត្រូវនិយាយពីផលប្រយោជន៍នៃផលិតផលរបស់អ្នក ប៉ុន្តែមិនគួរពន្លើស ឬបំប៉ោងឱ្យលើសពីការពិតនោះទេ។ ត្រូវបង្ហាញដោយក្ដីស្មោះត្រង់។ សូមឱ្យច្បាស់ថា មិនត្រូវសន្យាឬកុហកអ្វីដែលផលិតផលរបស់អ្នកគ្មាន ឬមិនអាចផ្ដល់ឱ្យបានជាដាច់ខាត។
…សញ្ញាណសំខាន់ៗទាំង១០ បង្ហាញពីភាពខុសគ្នារវាងបុគ្គលជោគជ័យ និងបុគ្គលបរាជ័យ!…
២) ផ្ដល់អ្វីដែលពិសេសលើសពីអ្វីដែលអតិថិជនរបស់អ្នករំពឹងទុក (Provide something more than is expected, a kind of bonus)៖ អតិថិជនក្ដី បុគ្គលិកក្រុមហ៊ុនឯកជនក្ដីគឺចង់បានអ្វីដែលជាការបន្ថែម។ អ្នកគួរតែគិតគួរពីចំណុចនេះ ព្រោះថា របស់ទាំងនោះវាមិនចំណាយអស់ច្រើនទេ តែអាចជួយបង្កើតអារម្មណ៍ជាវិជ្ជមានរបស់អតិថិជនចំពោះផលិតផល ឬម៉ាករបស់អ្នក។ វាក៏ធ្វើឱ្យអតិថិជនមានអារម្មណ៍រីករាយ ចងចាំ និងឱ្យតម្លៃសមិទ្ធផលរបស់អ្នក។ ត្រង់ចំណុចនេះ អ្នកគួរតែស្វែងរក ឬធ្វើយ៉ាងណាឱ្យក្រុមហ៊ុន ឬអាជីវកម្មរបស់អ្នកមានលក្ខណៈខុសប្លែកពីអ្នកដទៃជាដាច់ខាត។ ឧទាហរណ៍ ទិញអតិថិជនទិញផលិតផលរបស់អ្នកច្រើន និងមកទិញជាញឹកញាប់ អ្នកអាចរៀបចំប្រតិទិនពិសេសដែលមានរូបអតិថិជនរបស់អ្នក និងផ្ដល់ឱ្យគាត់ភ្ញាក់ផ្អើលជាដើម។
៣) បើមានការដឹកជញ្ជូនត្រូវបញ្ជាក់ឱ្យច្បាស់ (Give clear and detailed information about the shipping or delivery in case you have)៖ បើសិនបើមានសេវាដឹកជញ្ជូនពីតំបន់មួយទៅតំបន់មួយឬពី ប្រទេសមួយទៅប្រទេសមួយ អ្នកត្រូវតែកំណត់ឱ្យបានច្បាស់ពីលក្ខខណ្ឌផ្សេងៗ។ អ្នកគួរតែកំណត់តម្លៃដែលធ្វើយ៉ាងណាអតិថិជនរបស់អ្នកមិនរុញរា ដោយសារតែតម្លៃនោះ។ មានពេលខ្លះដើម្បីទាក់ម៉ូយធំ អ្នកគួរខាតជាលើកដំបូងខ្លះក៏បាន។
…ទម្លាប់ល្អទាំង៥យ៉ាងដែលមិនអាចមើលរំលង ក្នុងពេលអង្គុយធ្វើការ!…
៤) អ្នកត្រូវប្រាប់អតិថិជនឱ្យច្បាស់ពីលក្ខខណ្ឌកំណត់ផ្សេងៗរវាងអ្នកលក់ និងអ្នកទិញ (បើមាន)៖ ទំនិញខ្លះត្រូវមានការចុះកិច្ចព្រមព្រៀងរវាងភាគីទាំងពីរមុន ការទិញត្រូវបានធ្វើឡើង។ ដូច្នេះបើក្រុមហ៊ុន ឬអាជីវកម្មរបស់អ្នកមានបែបនេះ អ្នកត្រូវប្រាប់ និងពន្យល់អតិថិជនឱ្យច្បាស់នូវចំណុចនីមួយៗ ចៀសវាងអតិថិជនយល់ច្រឡំ ឬមិនយល់ចំណុចណាមួយបន្ទាប់ពីមានការព្រមព្រៀងទិញផលិតផលរបស់ អ្នក។ ព័ត៌មានដែលអ្នកគួរប្រាប់មាន តម្លៃផ្សេងៗ ពន្ធ អាករលើតម្លៃបន្ថែម និងផ្សេងៗទៀត។
៥) អ្នកគួរតែបង្ហាញលិខិតបញ្ជាក់ផ្សេងៗដើម្បីឱ្យអតិថិជនជឿទុក ចិត្ត (Ensure your company and your brand are well known for trustworthiness)៖ បើអ្នកមានលិខិតបញ្ជាក់ការអនុញ្ញាតពីអាជ្ញាធរ អាជ្ញាប័ណ្ណ លិខិតចូលរួមបេសកកម្មមនុស្សធម៌ និងលិខិតបញ្ជាក់ផ្សេងៗទៀត អ្នកគួរបង្ហោះនៅលើគេហទំព័រ ឬបិទនៅក្នុងការិយាល័យរបស់អ្នក ដើម្បីឱ្យអតិថិជនមានការជឿទុកចិត្ត ថា អាជីវកម្មរបស់អ្នក គឺពិតជាទទួលបានការអនុញ្ញាត និងមានសិទ្ធិដំណើរការស្របច្បាប់នៅក្នុងប្រទេស។
៦) ធ្វើយ៉ាងណាឱ្យអតិថិជនងាយទាក់ទងអ្នក (Last but not least, be reachable)៖ អ្នកគួរតែមានឯកសារគ្រប់សព្វ ទាំងខិត្តប័ណ្ណ កាតបញ្ជាក់អាសយដ្ឋាន និងលេខទំនាក់ទំនងក្រុមហ៊ុន និងព័ត៌មានផ្សេងៗដើម្បីចែកជូនអតិថិជន។ លេខទូរស័ព្ទគួរតែជាលេខល្អបន្តិចដែលធ្វើឱ្យអតិថិជនងាយចំណាំ។ ប្រសិនបើអ្នកមានបណ្ដាញសង្គម អ្នកគួរតែរក្សាការទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជនរបស់អ្នក ហើយត្រូវប្រាកដរាល់សំណួរផ្សេងៗរបស់អតិថិជនអំពីផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អ្នក ត្រូវមានអ្នកឆ្លើយភ្លាមៗដើម្បីកុំឱ្យអតិថិជនខកចិត្តឱ្យសោះ។
៧) គួរមានកម្មវិធីជួបជុំគ្នា ឬជប់លៀងប្រចាំឆ្នាំ ៖ នៅចំណុចខាងលើ គឺចង់និយាយអំពីកាដូ ឬរបស់បន្ថែមពិសេសដល់អតិថិជន។ បើអ្នកអាចធ្វើបាន វារឹតតែប្រសើរគឺ អ្នកគួរមានកម្មវិធីជប់លៀងប្រចាំឆ្នាំជាមួយអតិថិជនគ្រាក់ៗ របស់អ្នក ហើយគួរតែចែកកាដូ ឬវត្ថុអនុស្សាវរីយ៍ដល់ពួកគេ។ ការធ្វើបែបនេះ គឺបង្ហាញថា អ្នកបានយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះអតិថិជន កាន់តែជិតស្និទ្ធជាមួយអតិថិជន និងធ្វើឱ្យអតិថិជនមិនងាយបំភ្លេចផលិតផលអ្នកបាន៕
No comments:
Post a Comment