គន្លឹះ១០ចំណុចប្រែក្លាយក្តីសុបិនរបស់អ្នកឲ្យក្លាយជាសហគ្រិន
ក្តី ស្រមៃចង់ចាប់ផ្ដើមអាជីពក្លាយជាសហគ្រិនមួយរូប មិនមែនជារឿងងាយស្រួលនោះទេ។ ភាពជោគជ័យរបស់សហគ្រិនទូទៅអាចកើតមានបាន ត្រូវឆ្លងកាត់ដំណាក់កាលជាច្រើន ពោលគឺកើតចេញពីសហគ្រិនតូចមួយ ហើយអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពរបស់ខ្លួនបន្តភាពរឹងមាំក្លាយជាក្រុមហ៊ុន ដ៏ធំ។ ជាមួយគេហទំព័រ TheBNews ប្រិយមិត្តនឹងអាចរៀនពីចំណុចសំខាន់ ១០ខាងក្រោមនេះ ដែលអាចជួយប្រែក្លាយក្ដីសុបិនរបស់អ្នក ឲ្យក្លាយជាសហគ្រិនដំបូងដោយជោគជ័យបាន។ ១) កំណត់ភាពខុសប្លែកគ្នាលើផលិតផល ជាសហគ្រិនអ្នកត្រូវសម្លឹងមើលពីភាពខុសប្លែកគ្នានៃផលិតផលរបស់ អ្នកទៅនឹងផលិតផលដៃគូប្រកួតប្រជែងជាច្រើនទៀត។ ការបែងចែក ឬ កំណត់ផលិតផលឲ្យច្បាស់លាស់ពីគេនឹងធ្វើឲ្យអតិថិជនមិនយល់ច្រឡំបាន និងមានចំណាប់អារម្មណ៍មកគាំទ្រផលិតផលរបស់អ្នក។ ២) សម្លឹងមើលបញ្ហាជាមុន តើជឿជាក់ទេថា ផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អ្នកអាចទទួលបានការគាំទ្រពីអតិថិជន? បើអ្នកមិនបានកំណត់បញ្ហាលើផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អ្នកឲ្យបានច្បាស់លាស់ពីតម្រូវការ និងការចង់បានរបស់អតិថិជនទេនោះ នោះអ្នកនឹងក្លាយជាអ្នកបរាជ័យជាក់ជាមិនខាន។ ៣) ប្រើប្រាស់ពាក្យឲ្យបានច្បាស់ និងចំគោលដៅ ក្នុងការផ្ដល់ភាពជឿជាក់ដល់អតិថិជនជាមួយសហគ្រាសរបស់អ្នក អ្នកត្រូវបញ្ចេញទស្សនៈយ៉ាងមុតមាំប្រកបដោយទំនុកចិត្ត ដើម្បីបញ្ជាក់ពីគោលការណ៍ទូទៅក្នុងសហគ្រាសរបស់អ្នក។ ការប្រើប្រាស់ពាក្យមិនត្រឹមត្រូវ ជាមួយភាពមន្ទិលសង្ស័យនឹងធ្វើឲ្យអតិថិជនបាត់បង់ទំនុកចិត្តបរាជ័យ ក្នុងជំនួញរបស់អ្នក។ ៤) ចាប់ផ្តើមស្រាវជ្រាវលើមុខជំនួញរបស់អ្នក តើវាជាផលិតផលដំបូងឬយ៉ាងណា? តើមានគូប្រជែងហើយឬនៅ? ការស្រាវជ្រាវតាមអ៊ីនធឺណិត ពីសហគ្រាស ការប្រឹក្សា ឬ ស្នើសុំយោបល់ និងដកស្រង់បទពិសោធន៍ពីអ្នកជំនាញមុនពេលបោះទុន ជាដើម នឹងជួយត្រួសត្រាយផ្លូវអ្នកឈានទៅរកការបើកសហគ្រាសមួយយ៉ាងល្អ ប្រសើរ។ ៥) ធ្វើការស្រាវជ្រាវម្ដងទៀត ប្រសិនបើអ្នកណាម្នាក់គ្មានយោបល់ពីអ្វីដែលអ្នកលើកឡើង អ្នកត្រូវព្យាយាមស្វែងរកមនុស្សផ្សេងទៀតដែលគេអាចរកឃើញពី វិធីសាស្ត្រល្អៗក្រៅពីនេះលើផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នក។ សម្រាប់អ្នកត្រូវកំណត់ និងវិភាគទៅលើលទ្ធភាពប្រកួតប្រជែង ឬ គិតពីតម្រូវការរបស់អតិថិជន។ ៦) កំណត់មូលដ្ឋានគ្រឹះរបស់អតិថិជន ចូរកុំរំពឹងពេកថា អតិថិជននឹងជឿជាក់ ហើយត្រូវការផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកទាំងស្រុងភ្លាមៗ។ ដូច្នេះ អ្នកត្រូវដឹងថា តើនេះជាពេលវេលាមួយដែលអ្នកព្យាយាមពន្យល់ពួកគេឲ្យយល់ ឬ ក៏ជាពេលដែលអ្នកត្រូវសិក្សាពីតម្រូវការរបស់អតិថិជន? ៧) កំណត់ធនធានដែលអ្នកមាន ដើម្បីបង្កើតជំនួយមួយនោះ តើអ្នកត្រូវការធនធានអ្វីខ្លះ? តើអ្នកត្រូវការលុយប៉ុន្មានដើម្បីបង្កើតអាជីវកម្មនេះ? តើការផ្សព្វផ្សាយផលិតផលរបស់អ្នកធ្វើឡើងតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធឺណិតឬ តាមរយៈបុគ្គលិកផ្សព្វផ្សាយ? នេះជាសំណួរត្រួសៗដែលអ្នកត្រូវដឹងមុនពេលបើកអាជីវកម្ម។ ៨) បង្កើតគំរូដើមរបស់ផលិតផលឬ សេវាកម្ម នេះជាដំណាក់កាលមួយដែលអ្នកត្រូវបង្កើតគំរូដើមផលិតផលឬសេវាកម្ម របស់ក្រុមហ៊ុននាក់ ដើម្បីបង្ហាញពីចំណុចសំខាន់ៗរបស់ផលិតផលជាតម្រូវការដល់អតិថិជន។ គំរូដើមនេះត្រូវតែបង្កើតឡើងយ៉ាងច្បាស់លាស់ ងាយយល់ អាចរកបាន និង ឆ្លើយតបតាមតម្រូវការ។ ប្រសិនបើអ្នកមិនទាន់បង្កើតគំរូដើមបាននៅឡើយទេ អ្នកអាចរចនាឡើងនៅក្នុងប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័រក៏បាន។ ៩) ចាប់ផ្ដើមសិក្សាលើប្រាក់ចំណូល និងចំណាយ ការគ្រប់គ្រងបែងចែកប្រាក់ចំណូល និងចំណាយគឺជារឿងសំខាន់។ អ្នកត្រូវលម្អិត និងវាយតម្លៃលើប្រាក់ចំណូលដែលរំពឹងថា នឹងត្រូវយកទៅចំណាយដើម្បីទទួលបានផលត្រលប់មកវិញ រួមជាមួយស្ថានភាព ឬ ហានិភ័យមួយចំនួនដែលនឹងអាចកើតមាននៅពេលខាងមុខ។ ១០) សរសេរគម្រោង ក្ដីស្រមៃរបស់អ្នកមិនទាន់ក្លាយជាការពិតនៅឡើយទេ ដរាបណាអ្នកគ្មានគម្រោងច្បាស់លាស់ណាមួយដើម្បីធ្វើនៅថ្ងៃស្អែក។ ដូច្នេះអ្នកត្រូវប្រាកដថា អ្នកមានគម្រោងនៅក្នុងដៃនៅក្នុងថ្ងៃនេះ មុនពេលចាប់ផ្ដើមធ្វើវានៅថ្ងៃស្អែក។ ប៉ុន្តែ គម្រោងមួយចំនួនអាចផ្លាស់ប្ដូរទៅតាមកាលៈទេសៈមួយចំនួនដែល ទាមទារឲ្យអ្នកចេះបត់បែនភ្លាមៗលើគម្រោងនោះ៕ ប្រែសម្រួល៖ K.Vin
ប្រភព៖ entrepreneur
No comments:
Post a Comment