Friday, August 7, 2015

គន្លឹះ​១០​ចំណុច​ប្រែក្លាយ​ក្តី​សុបិន​របស់​អ្នក​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​សហគ្រិន​

ធាតុ​ផ្សំ​នៃ​អាជីវកម្ម​ប្រភព៖​ rudebaguette
ក្តី ​ស្រមៃ​ចង់​ចាប់​ផ្ដើម​អាជីព​​ក្លាយ​ជា​សហគ្រិន​មួយ​រូប​ មិនមែន​ជា​រឿង​​ងាយស្រួល​នោះ​ទេ។ ភាព​ជោគជ័យ​របស់​សហគ្រិន​ទូទៅ​​អាច​កើត​មាន​បាន​ ត្រូវ​ឆ្លងកាត់​ដំណាក់កាល​ជា​ច្រើន ពោល​គឺ​កើត​ចេញ​ពី​សហគ្រិន​តូច​មួយ​ ហើយ​​​​អភិវឌ្ឍ​​សមត្ថភាព​របស់​ខ្លួន​​បន្ត​ភាព​រឹងមាំ​​ក្លាយ​ជា​ក្រុមហ៊ុន ​ដ៏​ធំ។ ជា​មួយ​គេហទំព័រ​ TheBNews ប្រិយមិត្ត​នឹង​​អាច​រៀន​ពី​ចំណុច​សំខាន់​ ១០ខាង​ក្រោម​នេះ​ ដែល​អាច​ជួយ​​​ប្រែក្លាយ​​ក្ដី​សុបិន​របស់​អ្នក ​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​សហគ្រិន​​​ដំបូង​ដោយ​​ជោគជ័យ​បាន។ ​​១) កំណត់​ភាព​ខុសប្លែក​គ្នា​​លើ​ផលិតផល ​ជា​សហគ្រិន​អ្នក​ត្រូវ​សម្លឹង​មើល​ពី​​​ភាព​ខុស​ប្លែក​គ្នា​នៃ​ផលិតផល​របស់ ​អ្នក​ទៅ​នឹង​ផលិតផល​ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង​ជា​ច្រើន​ទៀត។ ការ​​​​បែងចែក ឬ កំណត់​ផលិតផល​ឲ្យ​ច្បាស់លាស់​ពី​គេ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អតិថិជន​មិន​យល់​ច្រឡំ​បាន ​និង​មាន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​​មក​គាំទ្រ​ផលិតផល​របស់​អ្នក។ ​​​​ ២) ​សម្លឹង​មើល​បញ្ហា​ជា​មុន តើ​ជឿជាក់​ទេ​ថា ផលិតផល ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក​អាច​ទទួល​បាន​ការ​គាំទ្រ​ពី​អតិថិជន? បើ​អ្នក​មិន​បាន​កំណត់​បញ្ហា​លើ​ផលិតផល​ ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​​​ពី​តម្រូវការ​​ និង​ការ​ចង់​បាន​របស់​អតិថិជន​​ទេ​នោះ នោះ​អ្នក​នឹង​ក្លាយ​ជា​អ្នក​បរាជ័យ​ជាក់​ជា​មិន​ខាន។ ៣​) ប្រើប្រាស់​​ពាក្យ​ឲ្យ​​បាន​ច្បាស់​ ​និង​ចំ​គោលដៅ ក្នុង​ការ​ផ្ដល់​ភាព​ជឿជាក់​ដល់​អតិថិជន​ជា​មួយ​សហគ្រាស​របស់​អ្នក អ្នក​ត្រូវ​​បញ្ចេញ​ទស្សនៈ​​យ៉ាង​មុតមាំ​ប្រកប​ដោយ​ទំនុក​ចិត្ត​ ដើម្បី​​​​បញ្ជាក់​​ពី​គោលការណ៍​ទូទៅ​ក្នុង​សហគ្រាស​របស់​អ្នក។ ការ​ប្រើប្រាស់​ពាក្យ​មិន​ត្រឹមត្រូវ​ ជា​មួយ​ភាព​មន្ទិល​សង្ស័យ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អតិថិជន​បាត់បង់​ទំនុក​ចិត្ត​បរាជ័យ ​ក្នុង​ជំនួញ​របស់​អ្នក។ ​៤​) ចាប់​ផ្តើម​ស្រាវជ្រាវ​​លើ​​មុខ​ជំនួញ​របស់​អ្នក ​​​​តើ​វា​ជា​ផលិតផល​​ដំបូង​ឬ​យ៉ាងណា​? តើ​មាន​គូប្រជែង​ហើយ​ឬនៅ? ការ​ស្រាវជ្រាវ​តាម​អ៊ីនធឺណិត ពី​សហគ្រាស ការ​ប្រឹក្សា ឬ ស្នើសុំ​យោបល់ និង​​ដកស្រង់​បទពិសោធន៍​ពី​អ្នក​ជំនាញ​មុន​ពេល​បោះ​ទុន​ ជា​ដើម​ នឹង​ជួយ​ត្រួសត្រាយ​ផ្លូវ​អ្នក​ឈាន​ទៅ​រក​ការ​បើក​សហគ្រាស​មួយ​​យ៉ាង​ល្អ​ ប្រសើរ។ ​៥) ធ្វើ​ការ​ស្រាវជ្រាវ​ម្ដង​ទៀត ប្រសិនបើ​​អ្នកណា​ម្នាក់​គ្មាន​យោបល់​ពី​អ្វី​ដែល​អ្នក​លើកឡើង អ្នក​ត្រូវ​ព្យាយាម​ស្វែង​រក​​មនុស្ស​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​គេ​អាច​រក​ឃើញ​ពី​ វិធីសាស្ត្រ​ល្អ​ៗ​ក្រៅ​ពី​នេះ​លើ​ផលិតផល​ ឬ សេវាកម្ម​របស់​អ្នក។ សម្រាប់​អ្នក​ត្រូវ​កំណត់ និង​​វិភាគ​ទៅ​លើ​លទ្ធភាព​ប្រកួតប្រជែង​ ឬ គិត​ពី​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន​។ ​៦) កំណត់​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​របស់​អតិថិជន ​​ចូរ​កុំ​​រំពឹង​ពេក​ថា អតិថិជន​នឹង​​​ជឿជាក់​ ​ហើយ​​ត្រូវ​ការ​ផលិតផល ឬ សេវាកម្ម​របស់​អ្នក​ទាំងស្រុង​​​ភ្លាមៗ​។​ ដូច្នេះ ​​អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ថា ​​​តើ​នេះ​ជា​ពេល​វេលា​មួយ​ដែល​អ្នក​​ព្យាយាម​ពន្យល់​ពួកគេ​ឲ្យ​យល់ ឬ ក៏​ជា​ពេល​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​​សិក្សា​ពី​​តម្រូវ​ការ​​របស់​អតិថិជន? ៧) ​​កំណត់​ធនធាន​ដែល​អ្នក​​មាន ដើម្បី​បង្កើត​ជំនួយ​​មួយ​នោះ តើ​អ្នក​ត្រូវ​ការ​ធនធាន​អ្វី​ខ្លះ? តើ​អ្នក​ត្រូវ​ការ​លុយ​ប៉ុន្មាន​ដើម្បី​បង្កើត​អាជីវកម្ម​នេះ? តើ​​​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ផលិតផល​របស់​អ្នក​ធ្វើ​ឡើង​តាម​ប្រព័ន្ធ​អ៊ីនធឺណិត​ឬ តាម​រយៈ​បុគ្គលិក​​ផ្សព្វផ្សាយ? ​​នេះ​ជា​សំណួរ​ត្រួសៗ​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​មុន​ពេល​បើក​​​អាជីវកម្ម។ ​ ៨) ​បង្កើត​គំរូ​ដើម​​របស់​ផលិតផល​ឬ ​សេវាកម្ម​ ​នេះ​ជា​ដំណាក់កាល​មួយ​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​បង្កើត​គំរូ​ដើម​ផលិតផល​ឬ​សេវាកម្ម​ របស់​ក្រុមហ៊ុន​នាក់ ដើម្បី​បង្ហាញ​​ពី​ចំណុច​សំខាន់ៗ​របស់​ផលិតផល​ជា​តម្រូវ​ការ​ដល់​អតិថិជន។ គំរូ​​ដើម​នេះ​ត្រូវ​តែ​​បង្កើត​ឡើង​យ៉ាង​ច្បាស់លាស់​ ងាយ​យល់ អាច​រក​បាន និង ឆ្លើយតប​តាម​តម្រូវ​ការ។ ប្រសិន​បើ​អ្នក​មិន​ទាន់​បង្កើត​គំរូ​ដើម​បាន​​​នៅ​ឡើយ​ទេ អ្នក​អាច​​រចនា​​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​កុំព្យូទ័រ​ក៏​បាន។ ៩) ចាប់​ផ្ដើម​សិក្សា​លើ​ប្រាក់​ចំណូល​ និង​ចំណាយ ការ​​គ្រប់គ្រង​បែងចែក​ប្រាក់​ចំណូល និង​ចំណាយ​​គឺ​​ជា​រឿង​សំខាន់​។ អ្នក​ត្រូវ​លម្អិត​ និង​វាយ​តម្លៃ​លើ​ប្រាក់​ចំណូល​ដែល​រំពឹង​ថា​ ​​នឹង​​ត្រូវ​យក​ទៅ​​ចំណាយ​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ផល​​ត្រលប់​​មក​វិញ រួម​ជា​មួយ​​ស្ថានភាព​ ឬ ​ហានិភ័យ​​មួយ​ចំនួន​ដែល​​នឹង​អាច​កើត​មាន​នៅ​ពេល​​ខាងមុខ​។ ១០) សរសេរ​គម្រោង ក្ដី​ស្រមៃ​របស់​អ្នក​មិន​​ទាន់​​ក្លាយ​ជា​ការពិត​នៅ​ឡើយ​ទេ ដរាបណា​អ្នក​​គ្មាន​គម្រោង​ច្បាស់លាស់​ណា​មួយ​ដើម្បី​ធ្វើ​នៅ​ថ្ងៃ​ស្អែក។ ដូច្នេះ​អ្នក​ត្រូវ​ប្រាកដ​ថា ​អ្នក​មាន​គម្រោង​នៅ​ក្នុង​ដៃ​នៅ​ក្នុង​ថ្ងៃ​នេះ មុន​ពេល​ចាប់​ផ្ដើម​ធ្វើ​វា​នៅ​ថ្ងៃ​ស្អែក។ ប៉ុន្តែ​ គម្រោង​មួយ​ចំនួន​អាច​ផ្លាស់ប្ដូរ​​​ទៅ​​តាម​កាលៈទេសៈ​​មួយ​ចំនួន​ដែល​ ទាមទារ​ឲ្យ​​អ្នក​ចេះ​បត់បែន​​​ភ្លាមៗ​លើ​គម្រោង​នោះ៕​​ ប្រែសម្រួល៖ K.Vin
ប្រភព៖​ entrepreneur

No comments:

Post a Comment