Thursday, October 1, 2015



គោលការណ៍​គ្រឹះ​ទាំង៧ ​ប្រែក្លាយ​ពី​​អ្នក​គ្រប់គ្រង​​​សាមញ្ញ​ទៅ​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ

គោលការណ៍​គ្រឹះ​ទាំង៧ប្រែក្លាយ​ពី​​អ្នក​គ្រប់គ្រង​​​សាមញ្ញ​ទៅ​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ     windstartech 
ត្រឹមតែ​ជា​អ្នក​​គ្រប់គ្រង​​គ្រប់គ្រាន់​ដែរ​ឬទេ? នេះ​ជា​សំនួរ​មួយ​ដែល​ប្រិយមិត្ត​អ្នកអាន​ ជា​ពិសេស​សហគ្រិន និង អ្នក​គ្រប់គ្រង​នានា​​គួរ​ស្វែង​យល់​យ៉ាង​ប្រុងប្រយ័ត្ន​។ មិត្ត​អ្នក​អាន​អាច​យល់​​ថា ដោយសារ​តែ​​លោក​អ្នក​ជា​មនុស្ស​មាន​សមត្ថភាព​ និង មាន​ទំនុកចិត្ត​ទើប​​ត្រូវ​បាន​គេ​ចាត់តាំង​ឲ្យ​ទទួល​ខុសត្រូវ​ជា​អ្នក​​ គ្រប់គ្រង​នៅ​​​ក្នុង​ស្ថាប័ន​ណា​មួយ។

យ៉ាងណាមិញ សូម​ចាំ​ថា រាល់​បុគ្គលិក​ទាំងអស់ ត្រូវ​ការ​អ្នក​​គ្រប់គ្រង​ម្នាក់​ដែល​មាន​គុណភាព និង មាន​គុណ​តម្លៃ​យ៉ាង​ច្រើន​​ដល់​បុគ្គលិក​គ្រប់គ្នា។ បើ​ដូច្នេះ​មែន​នោះ ត្រឹមតែ​​ជា​អ្នក​គ្រប់គ្រង វា​មិន​ទាន់​គ្រប់គ្រាន់​ទេ តែ​លោក​អ្នក​ត្រូវ​​​ក្លាយ​ជា​​អ្នក​គ្រប់គ្រង​មួយ​​​ដ៏​ល្អ​ផ្តល់​ភាព​ជា​​ គំរូ​ដល់​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា។ ហេតុដូច្នេះ​ បើ​អ្នក​គ្រប់គ្រង​មួយ​ចំនួន​យល់​ថា នៅ​មាន​ចំណុច​ខ្វះ​ខាត​​​ត្រង់​ចំណុច​​ណាមួយ​ សូម​សិក្សា​ពី​គន្លឹះ​ចំនួន​៧ ខាងក្រោម​នេះ​ដើម្បី​ប្រែក្លាយ​ពី​អ្នកគ្រប់គ្រង​សាមញ្ញ​ទៅ​ជា​ អ្នកគ្រប់គ្រង​ល្អ​មួយ​រូប​។

១) រក្សា​ឥរិយាបថ​ឲ្យ​បាន​ល្អ​​
ឥរិយាបថ (ដេក ដើរ ឈរ អង្គុយ) គឺ​ជា​ចំណុច​ស្លាប់រស់​​មួយ​របស់​​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ដ៏​​ល្អ ហើយ​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ដ៏​ល្អ​បាន​ដឹង​ថា ថាមភាព និង ឥរិយាបថ​ជួយ​បង្កើន​ល្បឿន​ការងារ​នៅ​ថ្ងៃ​នេះ។ គេ​អាច​មើល​ឃើញ​ជា​ទូទៅ​ថា ភាព​​ខុសគ្នា​រវាង​អ្នក​គ្រប់គ្រង​សាមញ្ញ និង អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ គឺ​ថា​អ្នក​គ្រប់គ្រង​សាមញ្ញ​​ឡើង​ជណ្តើរ​​មួយៗ ខណៈ​ដែល​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ​វិញ​ព្យាយាម​រត់​ឡើង​ជណ្តើរ​​នោះ។ ​​​

ងាក​មក​មើល​ការ​ស្លៀកពាក់ និង តុបតែង​កាយ​វិញ អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ​តែង​​ស្លៀកពាក់​សមរម្យ​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ ហើយ​ថា​ធានា​ថា ភាសា​កាយវិការ​ពិត​ជា​ជះឥទ្ធិពល និង គំរូ​ដល់​បុគ្គលិក​ឯទៀត​។ រីឯ​ភាសា​ទំនាក់ទំនង​វិញ មាន​ភាព​ច្បាស់លាស់ ងាយ​​យល់ ម៉ត់ចត់ ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​គ្រប់គ្នា​អាច​ទទួល​យក​បាន​ទោះបី​ជា​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង ​ស្ថានភាព​តឹងតែង​ណា​មួយ​​ក៏ដោយ។

២)​ ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​​​​តម្លាភាព​​ដល់​​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា​
​​អ្នក​មិន​អាច​ក្លាយ​ជា​អ្នក​គ្រប់គ្រង​​ដ៏​ល្អ​បាន​ទេ បើ​សម្ដី​របស់​អ្នក​សាប​ដូច​ជា​ចុង​អំពៅ។ ហេតុដូច្នេះ​ការ​និយាយ​ស្តី​ចំៗ ពិតៗ និង​ដោយ​ផ្ទាល់​​ទន្ទឹម​នឹង​មាន​​ភាព​ស្មោះត្រង់​ជា​ពិសេស​នៅ​ពេល​មាន​​​​ ស្ថានភាព​​មិន​ល្អ នោះ​ហើយ​ជា​អ្វី​ដែល​អ្នក​​គ្រប់គ្រង​ល្អ​ត្រូវ​ធ្វើ។ លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត តម្លាភាព​របស់​អ្នក​​គ្រប់គ្រង​​ល្អ បង្ហាញ​ភាព​ជា​វិជ្ជមាន​ក្នុង​ការ​ឆ្លើយតប​​​ភ្លាមៗ ជាមួយ​នឹង​ការ​យក​យន្តការ​​ដំណោះស្រាយ​ធ្វើ​ជា​មូលដ្ឋាន។

អ្វី​ដែល​គេ​មើល​ឃើញ​កាន់តែ​ច្បាស់​បន្ថែម​ទៀត​នោះ​គឺ​ថា អ្នក​គ្រប់គ្រង​​ដែល​មាន​តម្លាភាព គឺ​ជា​បុគ្គល​ដែល​និយាយ​ដោយ​បើកចំហ មិន​លាក់លៀម និង បង្ក​លក្ខណៈ​ងាយស្រួល​ដល់​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា​ឲ្យ​ចូលរួម​វាយតម្លៃ​ ព្រម​ទាំង​ផ្តល់​​មតិ​កែលំអ​លទ្ធផល​ការងារ​​​បាន​ដោយ​ស្មើភាព​។​​​

៣) បង្ហាញ​ភាព​ចាស់ទុំ​ និង គំរូ​ដល់​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា​
ភាព​ជា​ចាស់ទុំ​ក្នុង​​ពេល​បំពេញ​ការងារ​ក្តី ក្រៅ​ការងារ​ក្តី​សុទ្ធតែ​ជះឥទ្ធិពល​ ​និង ផ្តល់​គំរូ​មួយ​ដល់​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា ជា​ពិសេស​របស់​បុគ្គលិក​ក្រោម​បង្គាប់​តែម្តង។ ម៉្លោះហើយ អ្នក​​គ្រប់គ្រង​​ដែល​ល្អ​ត្រូវ​គិតគូរ​បង្ហាញ​ឧត្តមភាព​មួយ​យ៉ាង​មាន​តម្លៃ ​​សម្រាប់​ធ្វើ​ជា​កញ្ចក់​​​ដល់​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា​។ នេះ​មិន​ត្រឹម​តែ បង្ហាញ​គុណ​តម្លៃ​របស់​អ្នក​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​វា​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​ឯទៀត​អនុវត្ត​តាម និង មាន​ទំនូល​ខុសត្រូវ​ខ្ពស់​ទាំង​​ទំនាក់ទំនង​ក្នុង​ការងារ​ក្តី ក្រៅ​ការងារ​ក្តី ជា​ពិសេស​គឺ​ក្រមសីលធម៌​នេះ​ឯង។

៤) ចេះ​បទ​បែន​តាម​កាលៈទេសៈ​​​​
អ្នក​​គ្រប់គ្រង​​ល្អ ​គឺ​ជា​បុគ្គល​ស្គាល់​កាលៈទេសៈ​ច្បាស់លាស់​ថា អ្វី​ដែល​គូរ​ធ្វើ ឬ ផ្លាស់ប្ដូរ​នៅ​​ពេល​នេះ។ ជា​មួយ​ជំនឿ​ដ៏​ជឿជាក់​​របស់​​អ្នក អ្នក​​ត្រូវ​​ប្រែក្លាយ​ឧបសគ្គ និង បញ្ហា​ប្រឈមមុខ​ដ៏​តឹងតែង​ទាំង​នោះ​ឲ្យ​ស្រប​តាម​កាលៈទេសៈ អាច​បោះ​ជំហាន​ទៅ​មុខ​យ៉ាង​រលូន​ហាក់​មិន​មាន​អ្វី​កើត​ឡើង​។

អ្វី​ដែល​រឹត​កាន់តែ​ពិសេស​ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​នេះ​ អ្នក​​ត្រូវ​ឈ្លេចសួរ​​បុគ្គលិក ឬ មនុស្ស​គ្រប់គ្នា​ ថា​តើ​​អ្នក​ទាំង​នោះ​​មាន​ប្រតិកម្ម​​យ៉ាងណា​ចំពោះ​បញ្ហា​ថ្មីៗ​នេះ​? សូម​កុំ​នៅ​ស្ងប់ស្ងៀម​ឲ្យ​សោះ ព្រោះ​ថា​​កាលៈទេសៈ​ដែល​ផ្លាស់ប្ដូរ​ទាមទារ​ឲ្យ​មាន​កិច្ចពិភាក្សា​កាន់តែ​ ច្រើន​ ត្បិតអី​​វា​វិធីសាស្ត្រ​ដ៏​ល្អ​ដើម្បី​ដំណោះស្រាយ​​បញ្ហា​ដែល​ឥត​ព្រាងទុក​ ។ ​​​​​​​​

៥) ពង្រឹង​គណនេយ្យ​ភាព​ក្នុង​ការងារ
ចំណុច​មួយ​ទៀត​ដែល​គេ​យល់​ថា ធ្វើ​ឲ្យ​​​គ្រប់គ្រង​​សាមញ្ញ​​ម្នាក់​ក្លាយ​ទៅ​ជា​​អ្នក​គ្រប់គ្រង​​ល្អ​ បាន​ គឺ​គណនេយ្យ​ភាព​នៅ​ក្នុង​ការងារ។ គណនេយ្យ​ភាព​ដែល​និយាយ​ឲ្យ​ងាយ​យល់​ថា ជា​ទំនូល​ខុសត្រូវ​​ធ្វើ​ឲ្យ​​​ការងារ​ទទួល​បាន​​ផ្លែផ្កា​ ជា​​ភារកិច្ច​​របស់​អ្នក​គ្រប់គ្រង​​។ ហេតុ​ដូច​នេះ ​បើ​អ្នក​ចង់​ក្លាយ​ជា​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ​ អ្នក​ត្រូវ​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​វប្បធម៌​ល្អៗ ជា​ដំណោះស្រាយ​ក្នុង​ការងារ​ និង ខិតខំ​ឲ្យ​អស់​ពី​លទ្ធភាព​កសាង​បរិស្ថាន​ការងារ​មួយ​ដែល​មាន​ការ​រៀនសូត្រ​ គ្មាន​ដែន​កំណត់។

​​​៦) ជួយ​​អនុវត្ត​យុទ្ធសាស្ត្រ​ការងារ​ដល់​បុគ្គលិក​​​
អ្នក​គ្រប់គ្រង​​ល្អ មិន​មាន​គ្រាន់តែ​ដឹង​ត្រឹមតែ​ភាព​ជា​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ត្រូវ​​បង្ហាញ និង ​អនុវត្ត​យុទ្ធសាស្ត្រ​ការងារ​ដល់​បុគ្គលិក​​ក្រោម​បង្គាប់​របស់​ខ្លួន​ផង​ ដែរ។ ជា​ឧទាហរណ៍ អ្នក​​គ្រប់គ្រង​​​ល្អ​មិន​ត្រឹមតែ​តែ​ផ្តល់​មតិ​កែលំអ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ត្រូវ​អនុវត្ត​​ដំណោះស្រាយ​​ឬ មតិ​កែលំអ​ទាំង​នោះ​ផង​ដែរ​ជា​មួយ​គោលដៅ​មួយ​យ៉ាង​​ច្បាស់លាស់​ពិតប្រាកដ។ នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​​បើក​ផ្លូវ​ណា​មួយ​ដល់​ពួកគេ នោះ​ជា​ចំណែក​មួយ​​យ៉ាង​ធំធេង​ជួយ​កសាង​ទំនុកចិត្ត​ដល់​​ពួកគេ​បន្ថែម​ទៀត​​ ​ដើម្បី​ឆ្ពោះ​ទៅ​កាន់​គោលដៅ​នោះ​។ ​
​​​​
៧) អភិវឌ្ឍ​ទេពកោសល្យ​របស់​អ្នក
សារសំខាន់​តែ​មួយ​គត់​របស់​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ដែល​មាន​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ គឺ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​មាន​បុគ្គល​ចូលរួម​អភិវឌ្ឍ​ទេពកោសល្យ​របស់​ខ្លួន​ ច្រើន។ បុគ្គល​ទាំង​​នេះ ជា​អ្នក​ដែល​អាច​ផ្លាស់ប្ដូរ​​វិវត្ត​​ឈរ​នៅ​លើ​ទីតាំង​មួយ​ដ៏​ត្រឹមត្រូវ និង ចំ​កាលៈទេសៈ។ ទាំង​នោះ​មាន​ដូច​ជា ការ​លើក​ទឹកចិត្ត​ឲ្យ​មាន​ឱកាស​ថ្មីៗ និង ការ​អនុវត្ត​​គម្រោង​នានា​ដែល​​ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​​ការ​អភិវឌ្ឍ​​មួយ​ជា​តម្រូវ​ ការ និង ការ​សម្រេចចិត្ត​របស់​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា។ អ្នក​គ្រប់គ្រង​ល្អ ក៏​ជា​បុគ្គល​ដែល​គិតគូរ​ពី​អនាគត​យ៉ាង​​យក​ចិត្ត​ទុកដាក់​​បំផុត ដើម្បី​បង្កើន​សក្តានុភាព​ការងារ និង ​ផលប្រយោជន៍​របស់​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា៕
Author: ប្រែសម្រួល៖ ខេវិន
Source: Entrepreneur

No comments:

Post a Comment