Friday, October 16, 2015

ប្រវត្តិ​​​មហាសេដ្ឋី​ម្ចាស់​គេហទំព័រ Bloomberg អាន​​ហើយ​កាន់តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​​មាន​ពន្លឺ​ក្នុង​អាជីវកម្ម!

មហាសេដ្ឋីអាមេរិក​លោក Michael Bloomberg     Loonwatch 
តើ​មាន​ប្រិយមិត្ត​ណា​ខ្លះ​ស្គាល់​ឈ្មោះ​គេហទំព័រ​​​ដ៏​ ល្បី​​​របស់​អាមេរិក Bloomberg.com? TheBNEWS ជឿជាក់​ថា​ មាន​ប្រិយមិត្ត​មិន​តិច​​ឡើយ​ដែល​ចូលចិត្ត​តាមដាន​ព្រឹត្តិការណ៍​ពិភពលោក ជា​ពិសេស​​​មុខ​ជំនួញ​​ និង​សេដ្ឋកិច្ច​ បាន​ស្គាល់​​គេហទំព័រ​ខាងលើ​នេះ​​។

ទោះបី​ជា​បែប​នេះ​ក្តី អ្វី​ដែល​ប្រិយមិត្ត ជាពិសេស​សហគ្រិន​នឹង​បាន​ដឹង​​នៅ​ថ្ងៃ​នេះ​នោះ​គឺ ​​​​អ្នកណា​ជា​​ស្ថាបនិក និង​ជា​និពន្ធ​នាយក​គេហទំព័រ​ដ៏​ល្បីល្បាញ​មួយ​នេះ? តើ​បុគ្គល​​ម្នាក់​​នេះ​​មាន​អ្វី​ជា​ពិសេស​សម្រាប់​ឲ្យ​សហគ្រិន​ទាំងអស់​ រៀនសូត្រ​តាម?

ដើម្បី​បកស្រាយ​នូវ​ចម្ងល់​ខាងលើ​ TheBNEWS សូម​លើក​យក​ពី​ប្រវត្តិ​បុគ្គល​ម្នាក់​នេះ​ដែល​នោះ​គឺ​លោក ​Michael Bloomberg ជា​មហាសេដ្ឋី​អាមេរិក និង​ជា​ស្ថាបនិក​ដ៏​ល្បី​នៃ​គេហទំព័រ​​សេដ្ឋកិច្ច​​ដ៏​ធំ​​ក្នុង​លោក​មួយ​ នេះ​មក​ចែក​ជួន​ប្រិយមិត្ត​ដូចតទៅ៖​​​​​

ប្រវត្តិរូប​សង្ខេប និង​ ការងារ
លោក Michael Bloomberg បាន​កើត​នៅ​ថ្ងៃ​ទី១៤ ខែ​កុម្ភៈ​ ឆ្នាំ​១៩៤២ នា​ទីក្រុង Boston រដ្ឋ​ Massachusetts។ លោក​កើត​ក្នុង​ត្រកូល​ក្នុង​គ្រួសារ​ធូរធារ​មួយ​ ដែល​មាន​ឪពុក​ជា​បណ្ណារក្ស​ (អ្នក​​ថែរក្សា ទុកដាក់​សៀវភៅ​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ។​ លោក Bloomberg គឺ​ជា​អតីត​និស្សិត​​សាកលវិទ្យាល័យ​ Hopkins និង Harvard ​ជា​កន្លែង​ដែល​លោក​​សិក្សា​​ថ្នាក់​​​បរិញ្ញាប័ត្រ​ជាន់ខ្ពស់​​ផ្នែក​ គ្រប់គ្រង​ពាណិជ្ជកម្ម ( Business Administration)​ ក្នុង​ឆ្នាំ១៩៦៦។

ការងារ​ដំបូង​ដែល​លោក​ទទួល​បាន​​​​​ នៅ​ Wall Street គឺ​ជា​បុគ្គលិក​ធនាគារ Salomon Brothers ក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៧២ ។ នៅ​ទី​នេះ​ហើយ ដែល​លោក​បាន​ហក់​ឡើង​ដំណែង​យ៉ាង​រហ័ស​​​រហូត​បាន​ក្លាយ​ជា​ដៃគូ​ជំនួញ​​មាន​ មុខតំណែង​ជា​អ្នក​ទទួល​ខុសត្រូវ​​ផ្នែក​លក់​​ក្នុង​ធនាគារ​នេះ​ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៧២។

នៅ​​ឆ្នាំ ១៩៧៩ ប្រធាន​​ធនាគារ Salomon Brothers លោក John Gutfreund បាន​ស្នើសុំ​ឲ្យ​លោក Bloomberg ចុះ​ចេញ​ពី​តំណែង​​របស់​លោក​មក​ទទួល​បន្ទុក​ផ្នែក​គ្រប់គ្រង​វិស្វកម្ម​ ប្រព័ន្ធ​កុំព្យូទ័រ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​​វិញ។ ​ប៉ុន្តែ​គាត់​បាន​បដិសេធន៍។

ទោះបី​ជា​​នេះ​ក្តី​ ២​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​ ពោល​គឺ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​៣១​ខែ កក្កដា​ឆ្នាំ​១៩៨១ ប្រធាន​​ធនាគារ​ខាងលើ​​​បាន​​ប្រកាស​ទំលាយ​ក្រុមហ៊ុន​​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ឯកជន​ទៅ ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​សាធារណ​​ទិញ​លក់​ទំនិញ​ ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា Phibro Corporation។​​​​

នេះ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​Bloomberg មិន​ពេញ​ចិត្ត​ និង​ត្រូវ​បាន​​បណ្តេញ​ចេញ​​ពី​ក្រុមហ៊ុន​​នេះ​ជា​មួយ​ទឹកប្រាក់​១០​លាន​ ដុល្លារ​​ជា​ថ្នូរ​នឹង​ការ​ចាកចេញ​របស់​លោក។

បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​ Bloomberg L.P.
នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ១៩៨១ លោក Bloomberg ​បាន​សម្រេចចិត្ត​បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​ផ្ទាល់​ខ្លួន​​​​មួយ​​​សម្រាប់​ការ​​​ ផ្តល់​ព័ត៌មាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​តាម​ប្រព័ន្ធ​កុំព្យូទ័រ (Financial Information Computer។ គាត់​បាន​ដាក់ចិត្ត​ដាក់​កាយ​ជា​មួយ​ក្រុមហ៊ុន​របស់​លោក ​ជា​មួយ​​ដើម​ទុន​​​​៤​លាន​ដុល្លារ​ប៉ុណ្ណោះ​​ សម្រាប់​បើក​អាជីវកម្ម​តំបូង​​នេះ​ ក្នុង​ការ​​អភិវឌ្ឍ​ប្រព័ន្ធ​កុំព្យូទ័រ​ដែល​អាច​​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​ដល់​ អតិថិជន​ពី​ទីផ្សារ​សញ្ញាប័ណ្ណ(Bond Markets)។

ពី​មួយ​ថ្ងៃ​ទៅ​មួយ​ថ្ងៃ ទីតាំង​ក្រុមហ៊ុន​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​​​បន្ទប់​អាគារ​ជួល​តូច​មួយ​​បាន​​រីក​ ធំធាត់​ជា​បន្តបន្ទាប់ ហើយ​មួយ​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​ ពោល​គឺ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៨២ ធនាគារ Merrill Lynch របស់​អាមេរិក​បាន​ទិញ​ភាគហ៊ុន​មួយ​ចំនួន​នៅ​ក្រុមហ៊ុន​លោក Bloomberg និង​វិនិយោគ​ទឹកប្រាក់​បន្ថែម​ចំនួន ​៣០​លាន​ដុល្លារ​។

ក្រុមហ៊ុន​​របស់​លោក​បាន​បោះជំហាន​ទៅ ​មុខ​​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស ហើយ​​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៨៦ ក្រុមហ៊ុន​របស់​លោក​បាន​ប្តូរ​ឈ្មោះ​ទៅ​ជា​ក្រុមហ៊ុន Bloomberg L.P.​ ដែល​មាន​ការិយាល័យ​ចំនួន​១០០​ទីតាំង​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោកដែល​មាន​គេហទំព័រ​ សារព័ត៌មាន​ល្បីល្បាញ Bloomberg.com ស្រាប់ សម្រាប់​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​​​ទូទៅ​ដែល​ផ្តោត​សំខាន់​លើ​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ​ និង សេដ្ឋកិច្ច ទន្ទឹម​នឹង​មាន​បុគ្គលិក​បម្រើ​ការងារ​ចំនួន​ ១៥.០០០​នាក់។

ជាប់​ជា​​អភិបាល​ក្រុង​​ញីវយ៉ក (New York) ចំនួន ​៣​ អាណត្តិ
ភាព​​ជា​អ្នក​ជំនួញ​​​ មិន​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​លោក Bloomberg ស្កប់ស្កល់​នោះ​ឡើយ ពោល​គឺ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០២ លោក​បាន​ប្រឡូក​ចូល​ក្នុង​ឆាក​នយោបាយ​​​អាមេរិក រហូត​បាន​ជាប់​ឈ្មោះ​ជា​​អភិបាល​​ក្រុង New York មក​ពី​គណបក្ស​សាធារណរដ្ឋ។ ​

គោលនយោបាយ​​យ៉ាង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​​ របស់​លោក Bloomberg ​​សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ សុវត្ថិភាព និង សន្តិសុខ​នៅ​ក្នុង​ទីក្រុង​ធំ​បំផុត​របស់​ខ្លួន​មួយ​នេះ ​បាន​​ធ្វើ​ឲ្យ​​មហាសេដ្ឋី​រូប​នេះ​បាន​ជាប់​ឆ្នោត​ជា​ថ្មី​នៅ​ក្នុង​ អាណត្តិ​ទី២​​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៥ ។ ​មក​ដល់​​ឆ្នាំ​២០០៨ ខណៈ​ដែល​អាមេរិក​កំពុង​ជួប​វិបត្តិ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដ៏​ធ្ងន់ធ្ងរ លោក​នៅ​តែ​រក្សា​តំណែង​របស់​លោក​​ដដែល​ រហូត​ដល់​​ជាប់​ឆ្នោត​​​សាជាថ្មី​ក្នុង​អាណត្តិ​ទី៣​​មុន​ពេល​លោក​បញ្ចប់​ អាណត្តិ​របស់​លោក​កាល​​ពី​ឆ្នាំ​២០១៣​កន្លង​ទៅ​​ថ្មីៗ​នេះ។

ក្នុង​វ័យ​ ៧២​ឆ្នាំ និង​មាន​​ប្រាក់​ ៣៤​ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​ដៃ​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន លោក Bloomberg បាន​​ចូល​រួម​ក្នុង​​កម្មវិធី​​នានា​ដូច​​ជា​បាន​ធ្វើ​បទសម្ភាសន៍​ឲ្យ ​ទស្សនាវដ្ដី Forbes ដ៏​ល្បី​របស់​អាមេរិក​ជុំវិញ​មុខ​ជំនួញ​យ៉ាង​ជោគជ័យ​របស់​លោក​​។

តាម​បទពិសោធន៍​​ជា​អតីត​ចៅហ្វាយក្រុង ​​​កាន់​តំណែង​៣​អាណត្តិ​ និង ជា​​សហគ្រិន​ ​អាច​អភិវឌ្ឍ​​ក្រុមហ៊ុន​របស់​លោក​ចេញ​ពី​ក្រុមហ៊ុន​តូចតាច​ទៅ​ជា​​​​ ស្ថាប័ន​ក្រុមហ៊ុន​ធំ​​មួយ​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​​ លោក​បាន​លើក​គោលការណ៍​ចំនួន​៥​​ ជួយ​លើក​ទឹកចិត្ត​សហគ្រិន​ទូទៅ​ឲ្យ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​​ដែល​នោះ​គឺ៖

១​) ប្រឈម​មុខ​នឹង​​​បញ្ហា​
កាល​ពី​លោក​​​មាន​អាយុ​ ៣៩​ឆ្នាំ លោក​ Bloomberg ត្រូវ​បណ្តេញ​ចេញ​ពី​ការងារដែល​លោក​ស្រលាញ់​បំផុត។ វា​ពិត​ជា​អយុត្តធម៌​​ណាស់​សម្រាប់​លោក​នៅ​ពេល​នោះ តែ​ដូច​ជា​អរគុណ​ម្យ៉ាង​ដែរ​ដល់​ក្រុមហ៊ុន​នោះ ត្បិតអី​ការ​បណ្តេញ​ចេញ​នេះ បាន​បើក​ឱកាស​​​ឲ្យ​លោក​ឈប់​​​ធ្វើ​ជា​បុគ្គលិក​​​ធ្វើ​ការ​ឲ្យ​គេ មក​​បើក​ក្រុមហ៊ុន​ផ្ទាល់​ខ្លួន​វិញ​ក្នុង​​ឆ្នាំ​១៩៨២។ នោះ​គឺ ​Bloomberg L.P. ជា​ក្រុមហ៊ុន​ល្បីល្បាញ​នៅ​លើ​ពិភពលោក​មក​ដល់​សព្វថ្ងៃ​នេះ។

លោក​បាន​លើក​ឡើង​ថា លោក​មិន​​បណ្តោយ​ឲ្យ​ដាន​អាក្រក់​អតីតកាល​របស់​លោក​​មក​បំផ្លាញ​ភាព​បរាជ័យ​ របស់​លោក​នៅ​បច្ចុប្បន្ន​ភាព​បាន​ឡើយ។ លោក​​​ត្រូវ​តែ​ប្រឈម​ឧបសគ្គ​នេះ នឹង​ងើប​បន្ត​បោះ​ជំហាន​ដោយ​ខ្លួនឯង​យ៉ាង​ស្វាហាប់​​ទាំង​មុខ​ជំនួញ និង ឆា​នយោបាយ​ប្រចាំ​ក្រុង​ញីវយ៉ក។ លោក​បាន​បន្ថែម​ថា បើ​អ្នក​ចង់​ជោគជ័យ លុះត្រា​តែ​ទទួល​យក​ភាព​បរាជ័យ​របស់​អ្នក​ដោយ​រីករាយ ហើយ​ត្រូវ​លើក​ទឹកចិត្ត​ខ្លួន​ឯង​ មិន​ចុះ​ចាញ់​​ភាព​បរាជ័យ​​នោះ។​​​​​

២) បង្កើត​សំណាង​ខ្លួន​ឯង​​ឲ្យ​​កាន់តែ​ច្រើន
«ភ័ព្វសំណាង​ គឺ​ឱកាស​​​មួយ​យ៉ាង​សំខាន់​នៃ​ភាព​ជោគជ័យ។ អ្នក​ដែល​ខិតខំ​ព្យាយាម​ នឹង​មាន​សំណាង​កាន់តែ​ច្រើន»។ នេះ​ជា​​សម្ដី​របស់​លោក ​Bloomberg។

លោក ​Bloomberg​ និយាយ​ថា សំណាង​អាច​កើត​មាន​​ច្រើន​បំផុត​សម្រាប់​អ្នកណា​ដែល​ចេះ​​តស៊ូ​ព្យាយាម​ តែប៉ុណ្ណោះ។ ដើម្បី​ទទួល​បាន​សំណាង​ទាំង​នោះ ​អ្នក​ត្រូវ​​តែ​ធ្វើ​ជា​​បុគ្គល​​សកម្ម​​បំផុត​ក្នុង​ការងារ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ ពោល​គឺ​ត្រូវ​ក្រោក​មក​​ធ្វើ​ការ​ពី​ព្រលឹម និង ចេញ​ទៅ​វិញ​​នៅ​ពេល​យប់។ ការ​ខិតខំ​របស់​អ្នក​នឹង​បង្កើត​ឱកាស​កាន់តែ​ច្រើន​ដែល​អ្នកដទៃ​មិន​អាច​មាន ​ដូច​អ្នក។​

៣) បង្កើត​ទំនាក់ទំនង​ជានិច្ច​
នៅ​​ពេល​ដែល​លោក​​ចាប់​ផ្តើម​ដំណើរ​​ការ​ក្រុមហ៊ុន​ជា​លើក​ដំបូង លោក​​​បាន​ស្ទុះស្ទា​ខ្លាំង​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ទំនាក់ទំនង​យ៉ាង​ជិតស្និទ្ធ​​ ​ជា​​មួយ​សាធារណជន​ ដើម្បី​ស្វែង​យល់​ពី​​ចំណាប់​អារម្មណ៍​របស់​ពួកគេ​លើ​ផលិតផល​របស់​លោក។ ការ​ណែនាំ​ខ្លួន​ ប្រៀប​ដូច​ជា​ការ​លក់​ទំនិញ បន្តិចប្តងៗ​បាន​រុញ​ច្រាន​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​របស់​​លោក​​ចាប់ផ្តើម​​មាន​ ចំណាប់អារម្មណ៍​ពី​សាធារណជន​កាន់តែ​ច្រើន​ឡើង។​​ ៣​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក បុគ្គល​ម្នាក់​ដែល​គេ​មិន​សូវ​ស្គាល់​រូប​នេះ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​​មាន​ឈ្មោះ​ បោះ​សម្លេង រហូត​មាន​ដៃគូ​មក​វិនិយោគ​ជា​មួយ​លោក​ជា​បន្តបន្ទាប់។

៤​) បន្ត​ការ​​សិក្សា​រៀនសូត្រ​ជាប្រចាំ
លោក​ Bloomberg និយាយ​ថា ពិភពលោក​​សម្បូរ​​ទៅ​ដោយ​មនុស្ស​ដែល​ចូលចិត្ត​​បញ្ចប់​ព្រំដែន​សមត្ថភាព​ ខួរក្បាល​របស់​ខ្លួន​ណាស់។ ​មនុស្ស​ប្រភេទ​នេះ នឹង​ផ្តល់​ចម្លើយ​​១លាន​ហេតុផល​ពី​អ្វី​ដែល​ពួកគេ​មិន​អាច និង មិន​គួរ​ធ្វើ​ តែ​គ្មាន​ដំណោះស្រាយ​ល្អ​ណា​មួយ​គួរឲ្យ​​​កោតសរសើរ​​​សម្រាប់​ខ្លួន​ឯង​ ទាល់តែ​សោះ។​

សម្រាប់​ខ្លួន​លោក​ផ្ទាល់ លោក​បាន​ចាត់ទុក​ការ​​សិក្សា​រៀនសូត្រ​ប្រៀប​បាន​ដូច​ជា​ខ្សែទឹក​ ហូរ​មិន​ចេះ​​ហត់ ដែល​លោក​ត្រូវ​យក​មក​អនុវត្ត​ជា​ប្រចាំ​លើ​មុខ​ជំនួញ​របស់​លោក។ ការ​សិក្សា​រៀនសូត្រ​ជា​ប្រចាំ នឹង​ជួយ​បំពេញ​ភាព​ចន្លោះ​ខ្វះខាត និង​បង្កើន​សក្ដានុពល​​ខួរក្បាល​របស់​លោក​​ឲ្យ​កាន់តែ​រីកចម្រើន​ទៅ​មុខ។ ​​​

៥) ការ​ចែករំលែក
មនុស្ស​ត្រូវ​​​ទទួល​ខុសត្រូវ​លើ​ភាព​ជោគជ័យ និង​​ភាព​បរាជ័យ​របស់​ខ្លួន តែ​លោក​ Bloomberg យល់​ថា ភាព​ជោគជ័យ​អាច​កើត​មាន​ឡើង​កាន់តែ​ច្រើន​ឡើង​នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​ចេះ​ចែក​ រំលែក​ទៅ​​មនុស្ស​ផ្សេង​ទៀត។ លោក​បាន​បន្ថែម​​ថា ការ​ចែករំលែក​នេះ​មិន​ចាំ​បាច់​តម្រូវ​ឲ្យ​អ្នក​មាន​លុយកាក់​ច្រើន​នោះ​ឡើយ។ ប៉ុន្តែ ​វា​ជា​ការ​ចែករំលែក​ចំណេះដឹង ​បង្កើន​ភាព​ស្និទ្ធស្នាល​ជា​មួយ​អ្នកដទៃ នោះ​គឺ​គ្រប់គ្រាន់​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​​​​​​​​មាន​សមាជិក​កាន់តែ​រឹងមាំ​ បាន៕

No comments:

Post a Comment