យុទ្ធសាស្ត្រ៤ ចំណុចជួយគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងអាជីវកម្មឲ្យរឹងមាំ
យុទ្ធសាស្ត្រ៤ ចំណុចជួយគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងអាជីវកម្មឲ្យរឹងមាំ startupcollective
សហគ្រិនភាគច្រើនពិតជាចង់ដឹងថា
តើត្រូវធ្វើដូចម្តេចដើម្បីបង្កើតទំនាក់ទំនងល្អមួយនៅក្នុង
អាជីវកម្ម? នេះគឺជាបញ្ហា
ព្រោះថាទំនាក់ទំនងដ៏ល្អវាមិនដូចទៅនឹងអ្វីដែលជាការរៀបចំ
ឡើងរបស់ក្រុមហ៊ុននីមួយៗនោះឡើយ។
ម្យ៉ាងទៀតបរិយាកាសការងារនៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះវាមានទំនាក់ទំនង
ច្រើនបែបសណ្ឋានណាស់ដែលទាមទារឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងអាជីវកម្មស្វែងយល់
ឲ្យបានល្អិតល្អន់ និង ចេះថ្លឹងថ្លែងឲ្យបានត្រឹមត្រូវ។
ជាការផ្តល់ជំនួយ និង លើកកម្ពស់ការយល់ដឹងដល់មិត្តអ្នកអាន ជាពិសេសសហគ្រិនពីរបៀបធ្វើឲ្យទំនាក់ទំនងក្នុងអាជីវកម្មមានភាព រឹងមាំ សូមមិត្តអានស្វែងយល់ជាមួយ TheBNEWS ពីគន្លឹះ ៤ ចំណុចខាងក្រោមនេះ៖
១) ការផ្តល់ជូន និង ការទាញផលប្រយោជន៍មកវិញ (Give and Take)
កំហុសទូទៅនៅក្នុងបរិយាកាសអាជីវកម្មគឺថា ការទំនាក់ទំនងនោះមានឥទ្ធិពលជាលំហូរទៅតាមទិសដៅមួយប៉ុណ្ណោះ ពោលគឺការគ្រប់គ្រងក្នុងក្រុមហ៊ុនបានធ្វើឡើងពីថ្នាក់លើរហូត ដល់ថ្នាក់ក្រោម។ ផ្ទុយទៅវិញគ្រប់រូបភាពនៃការទំនាក់ទំនងទាំងអស់ ទំនាក់ទំនងគួរតែត្រូវបានធ្វើឡើងចែកចេញ២ទម្រង់នោះគឺ ទី១) ផ្តល់អំណាចដល់បុគ្គលិកបញ្ចេញប្រតិកម្មរបស់ពួកគេឲ្យកាន់តែ ច្រើន និង ទី២) បង្កើនសក្ដានុពលការងារឲ្យចេញជាលទ្ធផលល្អប្រសើរឡើង។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកគ្រាន់តែដឹងថា ការគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងក្នុងអាជីវកម្មនៅសតវត្សទី២១នេះ មានរូបភាពនិង ទិសដៅច្រើនបែបសណ្ឋានណាស់ ហេតុដូច្នេះរបៀបគ្រប់គ្រងតាមរូបមន្តអុំទូកបណ្តោយទឹកនោះគួរតែ ត្រូវកាត់បន្ថយ។ សូមអ្នកផ្តល់អ្វីមួយដ៏មានតម្លៃដល់ពួកគេ ដូចជារង្វាន់លើកទឹកចិត្ត ការបណ្តុះបណ្តាល ឬ តំឡើងតំណែង ។ល។ ព្រោះថាវាអាចជួយឲ្យពួកគេភ្ញាក់ស្មារតី និង អាចធ្វើឲ្យអ្នកអាចទាញយកប្រយោជន៍ពីពួកគេវិញ។
២) បង្ហាញបុគ្គលិកពីការឲ្យតម្លៃរបស់អ្នក (Show Employees That You Value Them)
ដំបូន្មានដែលបានផ្តល់ជូនដោយអ្នកជំនាញ មានតម្លៃណាស់សម្រាប់បុគ្គលិកគ្រប់រូបនៅកន្លែងការងារ។ នោះរួមមានដូចជា សកម្មភាពចូលរួម ការរួមចំណែក និង សកម្មភាពអ្វីម្យ៉ាងដែលជាបរិបទសាមញ្ញក្នុងសកម្មភាពទំនាក់ទំនង ប្រចាំថ្ងៃរបស់មនុស្ស។ នេះប្រៀបដូចជាការវិនិយោគដ៏ធំសម្បើមមួយមានគុណប្រយោជន៍ជះត្រលប់ មកវិញដល់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកដែលអ្នកមិនអាចមើលឃើញដោយភ្នែកទទេ បាន។
ជាទូទៅ អ្នកត្រូវទទួលស្គាល់ថា បុគ្គលិកម្នាក់ៗសុទ្ធតែមានសក្ដានុពល តែអ្វីដែលសំខាន់គឺការជ្រោមជ្រែងរបស់អ្នកក្នុងការជួយ បណ្តុះបណ្តាលសមត្ថភាព និង ជំនាញរបស់ពួកគេឲ្យកាន់តែប្រសើរឡើងបន្ថែមទៀត។ វាជារឿងសំខាន់ខ្លាំងណាស់សម្រាប់វិស័យអាជីវកម្ម ត្បិតអីទំនាក់ទំនងការងារល្អផុសចេញជារូបរាងឡើងលុះត្រាតែអ្នក គ្រប់គ្រងបានយល់ ឬ ស្គាល់ពីតម្លៃរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ។
៣) ត្រូវប្រុងប្រយ័ត្នការទំនាក់ទំនងច្រើនហួសហេតុពេក (Beware of Data Smog)
មានរឿងមួយដែលអ្នកគ្រប់គ្រងនៅពេលនេះត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ននោះគឺ ការទំនាក់ទំនងច្រើនហួសហេតុ ពេក ត្បិតអីករណីនេះវាគ្រាន់តែជាបង្កឡើងជាបញ្ហាប្រឈមមុខមួយ តែប៉ុណ្ណោះ។ ដើម្បីជៀសវាងបញ្ហានេះ អ្នកត្រូវកំណត់វប្បធម៌មួយនៅការិយាល័យធ្វើការដែលអ្នកចង់បាន។ នោះអាចមានដូចជា កំណត់ពេលប្រជុំក្នុងពេលជាក់លាក់មួយ ការរៀបចំគម្រោងពិនិត្យលទ្ធផលការងាររបស់បុគ្គលិកឲ្យបានទៀងទាត់ រំលងចោលកិច្ចពិភាក្សាដែលគ្មានតម្លៃ និង បង្កើតទំនូលខុសត្រូវលើការងារជាដើម។
៤) ធ្វើឲ្យទំនាក់ទំនងទាំងក្នុង និង ក្រៅក្រុមហ៊ុនមានតុល្យភាព (Balance Your Internal and External Communications)
ការទំនាក់ទំនងមួយដែលគ្មានតុល្យភាពទាំងក្នុង និង ក្រៅក្រុមហ៊ុន នឹងបាត់បង់ភាពស៊ីចង្វាក់គ្នាទៅវិញទៅមករវាងបុគ្គលិកម្នាក់ទៅ បុគ្គលិកម្នាក់ទៀត ឬ ពីបុគ្គលិកម្នាក់ទៅកាន់អតិថិជនផ្សេងទៀត។ ក្នុងនាមជាអ្នកដឹកនាំ អ្នកត្រូវប្រាកដថា បរិយាកាសការងារ សេវាកម្មអតិថិជន ការគាំទ្រផលិតកម្ម និង ការរៀបចំគម្រោងជាដើម ត្រូវតែធ្វើឡើងរូបភាពមួយដោយស្មារតីទទួលខុសត្រូវ និង ចេះថ្លឹងថ្លែងឲ្យស៊ីជម្រៅ។
ជាឧទាហរណ៍ ការទំនាក់ទំនងទៅកាន់អតិថិជន និង អ្នករួមការងារមានលក្ខណៈខុសគ្នា ហេតុដូច្នេះវប្បធម៌ទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកនៅកន្លែងធ្វើការអាចមិន ត្រូវបរិបទមួយនៅពេលដែលអ្នកទំនាក់ទំនងទៅកាន់អតិថិជននោះឡើយ។ ករណីនេះអ្នកមិនចាំបាច់ចំណាយប្រាក់ច្រើនបង្រៀនពួកគេនោះឡើយ ពោលគឺអ្នកគ្រាន់តែបង្កើនសកម្មភាពចូលរួម និង ដាស់តឿនពួកគេមានទំនូលខុសត្រូវកាន់តែខ្ពស់គឺរួចស្រេចទៅហើយ៕
ជាការផ្តល់ជំនួយ និង លើកកម្ពស់ការយល់ដឹងដល់មិត្តអ្នកអាន ជាពិសេសសហគ្រិនពីរបៀបធ្វើឲ្យទំនាក់ទំនងក្នុងអាជីវកម្មមានភាព រឹងមាំ សូមមិត្តអានស្វែងយល់ជាមួយ TheBNEWS ពីគន្លឹះ ៤ ចំណុចខាងក្រោមនេះ៖
១) ការផ្តល់ជូន និង ការទាញផលប្រយោជន៍មកវិញ (Give and Take)
កំហុសទូទៅនៅក្នុងបរិយាកាសអាជីវកម្មគឺថា ការទំនាក់ទំនងនោះមានឥទ្ធិពលជាលំហូរទៅតាមទិសដៅមួយប៉ុណ្ណោះ ពោលគឺការគ្រប់គ្រងក្នុងក្រុមហ៊ុនបានធ្វើឡើងពីថ្នាក់លើរហូត ដល់ថ្នាក់ក្រោម។ ផ្ទុយទៅវិញគ្រប់រូបភាពនៃការទំនាក់ទំនងទាំងអស់ ទំនាក់ទំនងគួរតែត្រូវបានធ្វើឡើងចែកចេញ២ទម្រង់នោះគឺ ទី១) ផ្តល់អំណាចដល់បុគ្គលិកបញ្ចេញប្រតិកម្មរបស់ពួកគេឲ្យកាន់តែ ច្រើន និង ទី២) បង្កើនសក្ដានុពលការងារឲ្យចេញជាលទ្ធផលល្អប្រសើរឡើង។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកគ្រាន់តែដឹងថា ការគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងក្នុងអាជីវកម្មនៅសតវត្សទី២១នេះ មានរូបភាពនិង ទិសដៅច្រើនបែបសណ្ឋានណាស់ ហេតុដូច្នេះរបៀបគ្រប់គ្រងតាមរូបមន្តអុំទូកបណ្តោយទឹកនោះគួរតែ ត្រូវកាត់បន្ថយ។ សូមអ្នកផ្តល់អ្វីមួយដ៏មានតម្លៃដល់ពួកគេ ដូចជារង្វាន់លើកទឹកចិត្ត ការបណ្តុះបណ្តាល ឬ តំឡើងតំណែង ។ល។ ព្រោះថាវាអាចជួយឲ្យពួកគេភ្ញាក់ស្មារតី និង អាចធ្វើឲ្យអ្នកអាចទាញយកប្រយោជន៍ពីពួកគេវិញ។
២) បង្ហាញបុគ្គលិកពីការឲ្យតម្លៃរបស់អ្នក (Show Employees That You Value Them)
ដំបូន្មានដែលបានផ្តល់ជូនដោយអ្នកជំនាញ មានតម្លៃណាស់សម្រាប់បុគ្គលិកគ្រប់រូបនៅកន្លែងការងារ។ នោះរួមមានដូចជា សកម្មភាពចូលរួម ការរួមចំណែក និង សកម្មភាពអ្វីម្យ៉ាងដែលជាបរិបទសាមញ្ញក្នុងសកម្មភាពទំនាក់ទំនង ប្រចាំថ្ងៃរបស់មនុស្ស។ នេះប្រៀបដូចជាការវិនិយោគដ៏ធំសម្បើមមួយមានគុណប្រយោជន៍ជះត្រលប់ មកវិញដល់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកដែលអ្នកមិនអាចមើលឃើញដោយភ្នែកទទេ បាន។
ជាទូទៅ អ្នកត្រូវទទួលស្គាល់ថា បុគ្គលិកម្នាក់ៗសុទ្ធតែមានសក្ដានុពល តែអ្វីដែលសំខាន់គឺការជ្រោមជ្រែងរបស់អ្នកក្នុងការជួយ បណ្តុះបណ្តាលសមត្ថភាព និង ជំនាញរបស់ពួកគេឲ្យកាន់តែប្រសើរឡើងបន្ថែមទៀត។ វាជារឿងសំខាន់ខ្លាំងណាស់សម្រាប់វិស័យអាជីវកម្ម ត្បិតអីទំនាក់ទំនងការងារល្អផុសចេញជារូបរាងឡើងលុះត្រាតែអ្នក គ្រប់គ្រងបានយល់ ឬ ស្គាល់ពីតម្លៃរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ។
៣) ត្រូវប្រុងប្រយ័ត្នការទំនាក់ទំនងច្រើនហួសហេតុពេក (Beware of Data Smog)
មានរឿងមួយដែលអ្នកគ្រប់គ្រងនៅពេលនេះត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ននោះគឺ ការទំនាក់ទំនងច្រើនហួសហេតុ ពេក ត្បិតអីករណីនេះវាគ្រាន់តែជាបង្កឡើងជាបញ្ហាប្រឈមមុខមួយ តែប៉ុណ្ណោះ។ ដើម្បីជៀសវាងបញ្ហានេះ អ្នកត្រូវកំណត់វប្បធម៌មួយនៅការិយាល័យធ្វើការដែលអ្នកចង់បាន។ នោះអាចមានដូចជា កំណត់ពេលប្រជុំក្នុងពេលជាក់លាក់មួយ ការរៀបចំគម្រោងពិនិត្យលទ្ធផលការងាររបស់បុគ្គលិកឲ្យបានទៀងទាត់ រំលងចោលកិច្ចពិភាក្សាដែលគ្មានតម្លៃ និង បង្កើតទំនូលខុសត្រូវលើការងារជាដើម។
៤) ធ្វើឲ្យទំនាក់ទំនងទាំងក្នុង និង ក្រៅក្រុមហ៊ុនមានតុល្យភាព (Balance Your Internal and External Communications)
ការទំនាក់ទំនងមួយដែលគ្មានតុល្យភាពទាំងក្នុង និង ក្រៅក្រុមហ៊ុន នឹងបាត់បង់ភាពស៊ីចង្វាក់គ្នាទៅវិញទៅមករវាងបុគ្គលិកម្នាក់ទៅ បុគ្គលិកម្នាក់ទៀត ឬ ពីបុគ្គលិកម្នាក់ទៅកាន់អតិថិជនផ្សេងទៀត។ ក្នុងនាមជាអ្នកដឹកនាំ អ្នកត្រូវប្រាកដថា បរិយាកាសការងារ សេវាកម្មអតិថិជន ការគាំទ្រផលិតកម្ម និង ការរៀបចំគម្រោងជាដើម ត្រូវតែធ្វើឡើងរូបភាពមួយដោយស្មារតីទទួលខុសត្រូវ និង ចេះថ្លឹងថ្លែងឲ្យស៊ីជម្រៅ។
ជាឧទាហរណ៍ ការទំនាក់ទំនងទៅកាន់អតិថិជន និង អ្នករួមការងារមានលក្ខណៈខុសគ្នា ហេតុដូច្នេះវប្បធម៌ទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកនៅកន្លែងធ្វើការអាចមិន ត្រូវបរិបទមួយនៅពេលដែលអ្នកទំនាក់ទំនងទៅកាន់អតិថិជននោះឡើយ។ ករណីនេះអ្នកមិនចាំបាច់ចំណាយប្រាក់ច្រើនបង្រៀនពួកគេនោះឡើយ ពោលគឺអ្នកគ្រាន់តែបង្កើនសកម្មភាពចូលរួម និង ដាស់តឿនពួកគេមានទំនូលខុសត្រូវកាន់តែខ្ពស់គឺរួចស្រេចទៅហើយ៕
No comments:
Post a Comment