Thursday, October 1, 2015

យុទ្ធសាស្ត្រ​៤ ចំណុច​ជួយ​​​​គ្រប់គ្រង​ទំនាក់ទំនង​​អាជីវកម្ម​ឲ្យ​រឹងមាំ

យុទ្ធសាស្ត្រ​៤ ចំណុច​ជួយ​​​​គ្រប់គ្រង​ទំនាក់ទំនង​​អាជីវកម្ម​ឲ្យ​រឹងមាំ     startupcollective 
សហគ្រិន​ភាគច្រើន​ពិត​ជា​ចង់​ដឹង​ថា តើ​ត្រូវ​ធ្វើ​ដូចម្តេច​ដើម្បី​​បង្កើត​ទំនាក់ទំនង​ល្អ​មួយ​នៅ​ក្នុង​ អាជីវកម្ម? នេះ​គឺ​ជា​បញ្ហា ព្រោះ​ថា​ទំនាក់ទំនង​​ដ៏​ល្អ​​​វា​មិន​ដូច​ទៅ​នឹង​អ្វី​ដែល​ជា​ការ​រៀបចំ​ ឡើង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​នីមួយៗ​នោះ​ឡើយ។ ម្យ៉ាង​​ទៀត​បរិយាកាស​​ការងារ​នៅ​​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​វា​មាន​ទំនាក់ទំនង​ ច្រើន​បែប​សណ្ឋាន​ណាស់​​ដែល​ទាមទារ​ឲ្យ​អ្នក​គ្រប់គ្រង​អាជីវកម្ម​ស្វែង​យល់ ​ឲ្យ​បាន​ល្អិតល្អន់ និង ​ចេះ​ថ្លឹងថ្លែង​ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​។

ជា​ការ​ផ្តល់​ជំនួយ និង លើក​កម្ពស់​ការ​យល់ដឹង​ដល់​មិត្ត​អ្នកអាន ជា​ពិសេស​សហគ្រិន​ពី​របៀប​​ធ្វើ​ឲ្យ​ទំនាក់ទំនង​ក្នុង​អាជីវកម្ម​មាន​ភាព​ រឹងមាំ សូម​មិត្ត​អាន​​ស្វែង​យល់​​ជា​មួយ​ TheBNEWS ​ពី​គន្លឹះ ៤ ចំណុច​ខាងក្រោម​នេះ៖ ​​​​​​​

១) ការ​​ផ្តល់​ជូន​ និង ការ​ទាញ​​ផល​ប្រយោជន៍​មក​វិញ (Give and Take)
​កំហុស​ទូទៅ​នៅ​ក្នុង​បរិយាកាស​អាជីវកម្ម​គឺ​​ថា ការ​ទំនាក់ទំនង​នោះ​​មាន​ឥទ្ធិពល​ជា​លំហូរ​ទៅ​​តាម​​​​ទិសដៅ​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ ពោល​​គឺ​ការ​គ្រប់គ្រង​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​បាន​​ធ្វើ​ឡើង​ពី​​ថ្នាក់​លើ​រហូត​ ដល់​ថ្នាក់​ក្រោម។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​​គ្រប់​រូបភាព​នៃ​ការ​ទំនាក់ទំនង​ទាំងអស់ ទំនាក់ទំនង​​គួរតែ​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​ចែក​ចេញ​២ទម្រង់​នោះ​​គឺ​ ទី១) ផ្តល់​អំណាច​ដល់​បុគ្គលិក​​​បញ្ចេញ​​ប្រតិកម្ម​របស់​ពួកគេ​​ឲ្យ​កាន់តែ​ ច្រើន​ និង ទី២) បង្កើន​សក្ដានុពល​​ការងារ​ឲ្យ​ចេញ​ជា​លទ្ធផល​ល្អ​ប្រសើរ​ឡើង។

ទោះបី​ជា​យ៉ាងណា​ក៏ដោយ​ អ្នក​​គ្រាន់តែ​ដឹង​ថា ការ​គ្រប់គ្រង​ទំនាក់ទំនង​ក្នុង​អាជីវកម្ម​​នៅ​​​សតវត្ស​ទី​២១​នេះ មាន​រូបភាព​និង ទិសដៅ​ច្រើន​​បែប​សណ្ឋាន​ណាស់ ហេតុ​ដូច្នេះ​​​​​របៀប​គ្រប់គ្រង​តាម​រូបមន្ត​​អុំទូក​បណ្តោយ​ទឹក​នោះ​គួរតែ ​ត្រូវ​កាត់​បន្ថយ។ សូម​​​អ្នក​​​ផ្តល់​អ្វី​មួយ​ដ៏​មាន​តម្លៃ​ដល់​ពួកគេ ដូច​ជា​រង្វាន់​លើក​ទឹកចិត្ត ការ​បណ្តុះបណ្តាល ឬ តំឡើង​តំណែង​ ។ល។ ព្រោះ​ថា​វា​អាច​ជួយ​ឲ្យ​ពួកគេ​ភ្ញាក់​ស្មារតី និង អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​​​អ្នក​អាច​ទាញ​យក​ប្រយោជន៍​​​ពី​ពួកគេ​វិញ។

២) បង្ហាញ​​បុគ្គលិក​ពី​ការ​​ឲ្យ​តម្លៃ​របស់​អ្នក​ (Show Employees That You Value Them)
ដំបូន្មាន​ដែល​បាន​ផ្តល់​ជូន​​ដោយ​អ្នក​ជំនាញ​ មាន​តម្លៃ​ណាស់​សម្រាប់​បុគ្គលិក​គ្រប់រូប​​នៅ​កន្លែង​ការងារ។ នោះ​រួម​មាន​ដូច​ជា ​សកម្មភាព​ចូលរួម​ ការ​រួម​ចំណែក និង សកម្មភាព​អ្វី​ម្យ៉ាង​ដែល​ជា​បរិបទ​សាមញ្ញ​ក្នុង​​សកម្មភាព​ទំនាក់ទំនង​ ប្រចាំថ្ងៃ​​របស់​មនុស្ស។ នេះ​ប្រៀប​ដូច​ជា​ការ​វិនិយោគ​ដ៏​ធំ​សម្បើម​មួយ​មាន​គុណប្រយោជន៍​ជះ​ត្រលប់​ មក​វិញ​​ដល់​ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក​ដែល​អ្នក​​មិន​អាច​មើល​ឃើញ​ដោយ​ភ្នែក​ទទេ​ បាន។

ជា​ទូទៅ​ អ្នក​ត្រូវ​ទទួល​ស្គាល់​ថា បុគ្គលិក​ម្នាក់ៗ​សុទ្ធតែ​មាន​សក្ដានុពល​ តែ​អ្វី​ដែល​សំខាន់​គឺ​ការ​ជ្រោមជ្រែង​របស់​អ្នក​ក្នុង​ការ​ជួយ​ បណ្តុះបណ្តាល​សមត្ថភាព និង ជំនាញ​របស់​ពួកគេ​ឲ្យ​កាន់តែ​​ប្រសើរ​ឡើង​បន្ថែម​ទៀត​។ វា​ជា​រឿង​សំខាន់​ខ្លាំង​ណាស់​សម្រាប់​​វិស័យ​អាជីវកម្ម ត្បិតអី​ទំនាក់ទំនង​ការងារ​ល្អ​ផុស​ចេញ​ជា​រូបរាង​ឡើង​លុះត្រា​តែ​អ្នក​ គ្រប់គ្រង​បាន​យល់​ ឬ ស្គាល់​ពី​តម្លៃ​របស់​បុគ្គលិក​ម្នាក់ៗ។ ​​​​​

​៣) ត្រូវ​ប្រុងប្រយ័ត្ន​ការ​ទំនាក់ទំនង​​ច្រើន​ហួសហេតុ​ពេក​ (Beware of Data Smog)
មាន​រឿង​មួយ​ដែល​អ្នក​គ្រប់គ្រង​នៅ​ពេល​នេះ​ត្រូវ​ប្រុងប្រយ័ត្ន​នោះ​គឺ​ ការ​ទំនាក់ទំនង​​ច្រើន​ហួសហេតុ ​ពេក​ ត្បិតអី​ករណី​នេះ​វា​គ្រាន់តែ​ជា​បង្ក​ឡើង​ជា​បញ្ហា​ប្រឈមមុខ​មួយ​​​​ តែប៉ុណ្ណោះ។ ដើម្បី​ជៀសវាង​បញ្ហា​នេះ អ្នក​ត្រូវ​កំណត់​វប្បធម៌​មួយ​នៅ​ការិយាល័យ​​ធ្វើ​ការ​​ដែល​អ្នក​ចង់​បាន។ នោះ​អាច​មាន​ដូចជា កំណត់​ពេល​ប្រជុំ​ក្នុង​ពេល​ជាក់លាក់​មួយ ការ​រៀបចំ​គម្រោង​ពិនិត្យ​លទ្ធផល​ការងារ​របស់​បុគ្គលិក​​ឲ្យ​បាន​ទៀងទាត់ រំលង​ចោល​កិច្ច​ពិភាក្សា​ដែល​គ្មាន​តម្លៃ និង ​​បង្កើត​​​ទំនូល​ខុសត្រូវ​លើ​ការងារ​ជា​ដើម។

៤) ធ្វើ​ឲ្យ​​ទំនាក់ទំនង​ទាំង​ក្នុង និង ក្រៅ​​ក្រុមហ៊ុន​មាន​តុល្យភាព (Balance Your Internal and External Communications)
​ការ​ទំនាក់ទំនង​មួយ​ដែល​គ្មាន​តុល្យភាព​ទាំង​ក្នុង​ និង ក្រៅ​ក្រុមហ៊ុន​ នឹង​​បាត់បង់​ភាព​ស៊ីចង្វាក់គ្នា​​ទៅវិញ​ទៅ​មក​រវាង​បុគ្គលិក​ម្នាក់​ទៅ​ បុគ្គលិក​ម្នាក់​ទៀត ឬ ពី​បុគ្គលិក​ម្នាក់​ទៅ​កាន់​អតិថិជន​​ផ្សេង​ទៀត។ ក្នុង​នាម​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ អ្នក​ត្រូវ​​ប្រាកដ​ថា បរិយាកាស​ការងារ សេវាកម្ម​អតិថិជន ការ​គាំទ្រ​​ផលិតកម្ម និង ការ​រៀបចំ​គម្រោង​ជា​ដើម ត្រូវតែ​ធ្វើ​ឡើង​រូបភាព​មួយ​ដោយ​​ស្មារតី​ទទួលខុសត្រូវ និង ចេះ​​ថ្លឹងថ្លែង​ឲ្យ​ស៊ីជម្រៅ​។

ជា​ឧទាហរណ៍ ការ​ទំនាក់ទំនង​ទៅ​កាន់​អតិថិជន និង អ្នក​រួម​ការងារ​មាន​លក្ខណៈ​ខុសគ្នា ហេតុ​ដូច្នេះ​វប្បធម៌​ទំនាក់ទំនង​របស់​អ្នក​នៅ​កន្លែង​ធ្វើ​ការ​អាច​មិន​ ត្រូវ​បរិបទ​​មួយ​នៅ​ពេល​​ដែល​អ្នក​ទំនាក់ទំនង​ទៅ​កាន់​អតិថិជន​នោះ​ឡើយ។ ករណី​នេះ​អ្នក​មិន​ចាំបាច់​ចំណាយ​ប្រាក់​ច្រើន​បង្រៀន​ពួកគេ​នោះ​ឡើយ ពោល​គឺ​អ្នក​គ្រាន់តែ​បង្កើន​សកម្មភាព​​ចូលរួម​ និង ដាស់តឿន​ពួកគេ​មាន​​ទំនូល​ខុសត្រូវ​​កាន់តែ​ខ្ពស់​គឺ​រួចស្រេច​ទៅ​ហើយ​៕

No comments:

Post a Comment