Friday, January 2, 2015

អ្នក​វិភាគ​ថា ​យន្តហោះ QZ 8501 ព្យាយាម​ចុះ​ចត​លើ​​​ផ្ទៃ​ទឹក​តែ​មិន​សម​តាម​បំណង​​

យន្តហោះរបស់​ US Airways ដែល​បាន​អណ្ដែត​លើ​ទឹក​ទន្លេហើយ​អ្នក​ដំណើរ​នៅ​រស់​ទាំង​អស់ (ឆ្នាំ​២០០៩)ប្រភព៖​ i.huffpost.com
​ ឧបទ្ទវហេតុ​ដ៏​អកុសល​លើ​យន្តហោះ​របស់​ក្រុមហ៊ុន AirAsia ជើង​ហោះ​ហើរ QZ 8501 ​កំពុង​ស្ថិត​ក្រោម​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ពី​មជ្ឈដ្ឋាន​ អន្តរជាតិ​ទាំង​មូល។ ថ្មីៗ​បំផុត​នេះ សាកសព​មនុស្ស​បន្ថែម ៧ នាក់​ត្រូវ​បាន​ស្រង់​ចេញ​ពី​ក្នុង​ទឹក​សមុទ្រ​យក​មក​លើ​គោក ដែល​សរុប​ទាំង​មុន​ទាំង​ក្រោយ សាកសព​អ្នក​រងគ្រោះ​ដោយ​សារ​ឧបទ្ទវហេតុ​នេះ ​ត្រូវ​គេ​ស្រង់​បាន ១៦ នាក់​ហើយ។

​នៅ​ពេល​នេះ ​គេ​កំពុង​ស្វែងរក​ប្រអប់​ខ្មៅ តួ​យន្តហោះ​ដែល​គេ​សន្និដ្ឋាន​ថា​បាន​ធ្លាក់​ទៅ​បាត​សមុទ្រ។ អ្នក​វិភាគ​បាន​សន្និដ្ឋាន​ជំហាន​ដំបូង​ថា យន្តហោះ​ទំនង​ជា​មិន​បាន​ផ្ទុះ​កណ្ដាល​អាកាស​នោះ​ទេ ហើយ​សាកសព​អ្នក​រងគ្រោះ​ទំនង​ជា​ជាប់​នៅ​ក្នុង​យន្តហោះ​ឯ​បាត​សមុទ្រ ​ព្រោះ​មុន​ពេល​កើត​ហេតុ គេ​ជូន​ដំណឹង​ឲ្យ​អ្នក​ដំណើរ​រឹត​ខ្សែក្រវាត់​ចង្កេះ ​ព្រោះ​ពេល​នោះ មាន​ខ្យល់​បក់​បោក​ខ្លាំង។

...ព័ត៌មាន​បច្ចុប្បន្នភាព ​ស្ដីពី​ករណី​ធ្លាក់​យន្តហោះ QZ 8501 របស់​ AirAsaia...

ខាង​ក្រោម​នេះ​ជា​ការ​វិភាគ​របស់​អ្នក​ជំនាញ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​យន្តហោះ​ QZ 8501 មាន​សេចក្ដី​ដូច​ខាង​ក្រោម ៖
អ្នក​វិភាគ​ម្នាក់​យល់​ថា​ចាប់​ពី​ពេល​យន្តហោះ​បន្ទាប​ខ្លួន​ពី​ក្នុង​អាកាស ​ក្នុង​រយៈ​កម្ពស់​ជិត​ដប់​គីឡូម៉ែត្រ រហូត​ដល់​ប៉ះ​ផ្ទៃ​ទឹក​សមុទ្រ​នោះ គឺ​យន្តហោះ​មិន​បាន​រង​ការ​ខូចខាត​អ្វី​ទាំងអស់។ អ្នក​វិភាគ​យល់​ថា ​អាកាសយានិក​បាន​បំពេញ​តួនាទី​របស់​ខ្លួន​យ៉ាង​ល្អ ដោយ​បន្ទាប​ខ្លួន​យន្តហោះ បន្ថើរៗ​រហូត​ដល់​ប៉ះ​ផ្ទៃ​ទឹក។ ចំណែក​អ្នក​វិភាគ​ខ្លះ​ទៀត យល់​ថា​យន្តហោះ​បាន​ធ្លាក់​ចុះ​ពី​អាកាស ប៉ុន្តែ​បាន​ធ្លាក់​ដោយ​ដាំ​ក្បាល​ទៅ​មុន ​ព្រោះ​ខ្យល់​បក់​ខ្លាំង​ពេក ហើយ​អាកាសយានិក​មិន​អាច​ទប់​នឹង​អនុភាព​នៃ​កម្លាំង​ខ្យល់​បក់​បាន។ តាមពិត បំណង​របស់​អាកាសយានិក​គឺ​សម្រូត​តួ​យន្តហោះ ឲ្យ​យន្តហោះ​ចុះ​តាម​សម្រួល ហើយ​អណ្ដែត​លើ​ទឹក​សមុទ្រ​តាម​បណ្ដោយ​តួ​យន្តហោះ។ ប៉ុន្តែ​អ្វីៗ​មិន​អាច​ដូច​បំណង។ នេះ​ជា​ការ​សន្និដ្ឋាន​របស់​អ្នក​ជំនាញ​ខាង​វិស័យ​អាកាសចរណ៍។

អ្នក​ជំនាញ​ខ្លះ​ទៀត​បាន​វិភាគ​ឃើញ​ថា​យន្តហោះ​ទំនង​ជា​បាន​ធ្លាក់​ចុះ​មក​ ក្រោម​យ៉ាង​លឿន​ស្លេវ ហើយ​ដាំ​ក្បាល​ចុះ​ក្នុង​ទឹក​ជា​លក្ខណៈ​បញ្ឈរ មិន​មែន​ជា​លក្ខណៈ​បណ្ដោយ​តួ​យន្តហោះ​ទេ។ លោក​ Dudi Sudibyoជា​និពន្ធ​នាយក​នៃ​ទស្សនាវដ្ដី​អាកាសចរណ៍ Angkasa យល់​ថា​អ្នក​បើក​បរ​យន្តហោះ QZ 8501 ​ចង់​ឲ្យ​យន្តហោះ​ធ្លាក់​លើ​ផ្ទៃ​ទឹក​ជា​លក្ខណៈ​បណ្ដែត​ខ្លួន​លើ​ទឹក​ ប៉ុន្តែ​មិន​ធ្លាក់​មក​បណ្ដោយ​តួ​យន្តហោះ បែរ​ជា​ធ្លាក់​ដាំ​ក្បាល​ទៅ​មុន​តែ​ម្ដង។

...អាថ៌កំបាំង​ដែល​នាំ​ឲ្យ​គេ​រក​ឃើញ​បំណែក​យន្តហោះ QZ 8501 គឺ​ផ្ដើម​ចេញ​ពី​អ្នក​នេសាទ​ម្នាក់...

​មូលហេតុ​ដែល​បណ្ដាល​ឲ្យ​យន្តហោះ​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​ទឹក ដោយ​ដាំ​ក្បាល​ចុះ​បែប​នេះ បណ្ដាល​មក​ពី​ខ្យល់​បក់​ខ្លាំង​ពេក ​ប្រៀប​បាន​នឹង​គេ​ចាប់​យន្តហោះ​គ្រវែង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទឹក​តែម្ដង។ ​​យន្តហោះ QZ 8501 ទំនង​ជា​ធ្លាក់​ចុះ​ក្នុង​ល្បឿន​ជាង ៣៣០០ ម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​នាទី រហូត​ដល់​ទៅ​ល្បឿន​ជាង ៧៣០០ ម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​នាទី។ ល្បឿន​ធ្លាក់​ចុះ​ដ៏​លឿន​ស្លេវ​បែប​នេះ ដោយ​សារ​កម្លាំង​ខ្យល់​បោកបក់​ខ្លាំង។

​សូម​បញ្ជាក់​ថា​ កាលពី​ខែមករា ​ឆ្នាំ២០០៩ មាន​ករណី​ស្រដៀងគ្នា​នេះ​បាន​កើត​ឡើង​ចំពោះ​យន្តហោះ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ អាកាសចរណ៍ US Airways ជើង​ហោះ​ហើរ 1549។ ពេល​យន្តហោះ កំពុង​ហោះ​សុខៗ​ ក៏​មាន​សត្វ​បក្សី​​​មួយ​ហ្វូង​ធំ​ ហោះ​​មក​បុក​ បណ្ដាល​ឲ្យ​ម៉ាស៊ីន​យន្តហោះ​​​ឆាបឆេះ​ឡើង។ ​មនុស្ស​ដែល​ជិះ​នៅ​ក្នុង​យន្តហោះ​មាន​ចំនួន ១៥៥ នាក់។ កាលណោះ ​គ្មាន​អាកាសយានដ្ឋាន​ណា​នៅ​ក្បែរ​នោះ​ ដែល​អាច​ចុះ​ចត​ក្នុង​គ្រា​អាសន្ន​បាន​ទេ​​​។ ​អាកាសយានិក​ក៏​រក​ឃើញ​វិធី​មួយ គឺ​បន្ទាប​ខ្លួន​យន្តហោះ​ទៅ​លើ​ផ្ទៃ​ទឹក​ទន្លេ​មួយ ហើយ​បាន​ចុះ​ថ្នមៗ បណ្ដែត​តួ​យន្តហោះ​លើ​ផ្ទៃ​ទឹក​​​ដោយ​សុវត្ថិភាព (យន្តហោះ​នោះ​អណ្ដែត​លើ​ទឹក)។ អ្នក​ជិះ​ក្នុង​យន្តហោះ US Airways 1548 នៅ​រស់​ទាំង​អស់​គ្នា៕

...ដឹង​ថា​អ្នក​បើក​បរ​យន្តហោះ QZ 8501 ដែល​បាត់​ខ្លួន​ មាន​បទ​ពិសោធន៍​ជ្រៅ​ជ្រះ​កម្រិត​ណា​​ជា​មួយ​ AirAsia?...

​ប្រែ​សម្រួល ៖ អន សំអាង
ប្រភព៖​ Daily Mail , theguardian.com , timesofindia.indiatimes.com , channelnewsasia.com

No comments:

Post a Comment